خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری البرز خبر داد:

جابه‌جایی بیش از 78 هزار مسافر نوروزی از استان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۳۴۶

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: از ابتدای آغاز طرح سفرهای نوروزی تا دهم فروردین‌ماه، 78 هزار و پنج مسافر در قالب چهار هزار و 716 سفر با استفاده ازناوگان حمل و نقل عمومی از استان البرز جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش ایلنا از البرز، علی زندی‌فر با اشاره به اینکه طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در البرز آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد، اظهارکرد: در این ایام اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در کنار سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان در آماده باش کامل بوده و وظیفه خدمت‌رسانی به مسافران و کاربران جاده‌ای را برعهده دارد.

وی افزود: برای سهولت بیشتر در جابه‌جایی مسافران از تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل استفاده شد و در حال حاضر ۳٠٠ دستگاه اتوبوس، ۵٠٠ دستگاه‌مینی بوس و۴٠٠ دستگاه سواری کرایه درقالب ۲۸ شرکت حمل ونقلی به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز با بیان اینکه خوشبختانه امسال با کنترل ویروس کرونا و واکسیناسیون عمومی، بسیاری از محدودیت‌ها برداشته شد و مردم با خیال راحتتری برای رفتن به سفرهای نوروزی برنامه‌ریزی کردند، گفت: در نوروز امسال برای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران، در مسیرهای پرتردد و با توجه به تقاضای سفر بعضا روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ سرویس فوق‌العاده اضافه شده است.

 وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته تا به امروز صد درصد تقاضای سفر از استان البرز با حداکثر رضایتمندی پوشش داده شده، از تشدید نظارت‌ها برای رصد کیفیت و کمیت خدمات‌رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی خبرداد و افزود: علاوه بر کنترل‌های سیستمی، روزانه بیش از 12 گشت تخصصی حمل و نقل، به صورت میدانی وضعیت ناوگان را بررسی و در صورت مشاهده تخلف اقدام قانونی مقتضی در برخورد با متخلفان صورت می‌گیرد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه از ابتدای آغاز طرح سفرهای نوروزی تا دهم فروردین‌ماه، 154 گشت تخصصی ناوگان حمل و نقل عمومی توسط این اداره‌کل انجام شده ،  به حجم بالای سفرهای مربوط به تعطیلات آخر نوروز اشاره کرد و گفت: به هم‌وطنان توصیه می‌شود که برنامه بازگشت خود را مدیریت کرده و این مهم را به ساعات پایانی تعطیلات موکول نکنند و هرچه زودتر نسبت به بازگشت از سفر برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در موج اول و آغاز پیک دوم سفرهای نوروزی مشکلی نداشتیم، افزود: این اداره‌کل به‌منظور ارتقای سطح ایمنی، نظارت و کنترل محورهای مواصلاتی سطح استان و انجام به‌موقع و سریع عملیات راهداری فعالیت‌های گسترده‌ای را در دست اقدام قرار داده است.

این مسئول با بیان اینکه علاوه بر بخش حمل ونقل در بخش راهداری نیز در این ایام 180 نفر در قالب 23 اکیپ گشت راهداری با در اختیار داشتن تجهیزات لازم به مسافران و گردشگران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: این نیروها با استقرار در 13 راهدارخانه استان، شبانه‌روزی در آماده باش کامل هستند.

وی به آمادگی راهداری البرز برای بازگشت مسافران از دور دوم تعطیلات نورزی اشاره و ابراز کرد: باتوجه به اینکه موج دوم بازگشت سفرهای نوروزی نیز آغاز شده است، نیروهای راهداری به همراه 160 دستگاه ماشین آلات در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند تا در صورت نیاز به مسافران و کاربران جاده‌ای خدمت‌رسانی کنند.

زندی‌فر یادآور شد: مسافران و گردشگران ضمن حفظ آرامش خود در ترافیک‌، نهایت همکاری را با پلیس راه  و راهداری به‌عمل آورند و از توقف‌های غیرضروری در حاشیه جاده‌ها، اطراف رودخانه‌ها و سایر نقاط که موجب ازدحام و اختلال در تردد می‌شود خودداری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز اظهارکرد: با توجه به اینکه احتمال دارد مسافران در ترافیک‌های طولانی مدت طی مسیر کنند؛ لذا قبل از ورود به جاده نسبت به کنترل میزان بنزین خودرو و سایر معاینات فنی اقدام کنند تا در طول جاده‌ها با مشکل اتمام سوخت خودرو و یا نقص فنی مواجه نشوند.

وی گفت: همچنین با توجه به احتمال بارش برف در برخی محورهای مواصلاتی، قبل از حرکت نسبت به کنترل وسایل ایمنی نظیر زنجیرچرخ، سیستم گرمایشی و غیره در اتومبیل خود اقدام لازم را انجام دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هم‌وطنان جهت کسب اطلاعات آخرین وضعیت راه‌ها و انسداد‌ها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه کرده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند و با اطلاع کامل حرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز