خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر در گفت‌وگو با ایلنا:

بحران ترافیک تهران با اقدامات ضربتی حل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۳۶۰

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با تاکید بر این که نمی‌توان با انجام اقدامات ضربتی بحران ترافیک پایتخت را حل کرد، گفت: تا وقتی که مانند شرایط فعلی، مشکل کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی حل نشود، برنامه‌ریزی حمل‌ونقل براساس اصول علمی صورت نگیرد و سیستم‌های هوشمند همچنان نتوانند جریان ترافیکی ناوگان عمومی و شخصی تهران را به‌خوبی مدیریت کنند، این آشفتگی در وضعیت ترافیک پایتخت ادامه خواهد داشت.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران درباره وضعیت ترافیک تهران به خبرنگار ایلنا گفت: بزرگترین اشتباه درباره مدیریت ترافیک پایتخت این است که گمان کنیم می‌توان با یک اقدام ضربتی، بحران ترافیک تهران را حل کرد و بعد از این اقدام به یک‌باره شاهد روانی ترافیک در سطح شهر باشیم. 

وی افزود: اگر گمان کنیم که می‌توان مشکل ترافیک تهران را با انجام اقدامات ضربتی حل کرد، حتما در برنامه‌ریزی برای حل این معضل دچار انحراف خواهیم شد و اگر مدیری چنین وعده‌ای بدهد، حتما بی‌پایه خواهد بود. ترافیک اصول خاص خود را دارد و دلایل فنی خاصی باعث وضعیت فعلی ترافیک پایتخت شده است که برای حل این معضل باید براساس همین دلایل برنامه‌ریزی کنیم. 

حل معضل ترافیک تهران به برنامه‌ریزی علمی و هدف‌‌گذاری‌های دقیق نیاز دارد 

تشکری هاشمی با تاکید بر این که حل معضل ترافیک تهران به برنامه‌ریزی علمی و هدف‌‌گذاری‌های دقیق نیاز دارد، گفت: تا وقتی که مانند شرایط فعلی، همچنان دچار کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی بخصوص مترو و اتوبوس باشیم و سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند نتوانند مدیریت جریان ترافیک را به‌درستی انجام دهند، طبیعی است که شاهد چنین وضعیتی در ترافیک پایتخت باشیم. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران ادامه داد: نباید به دنبال راه‌حل آنی برای رفع این بحران باشیم، زیرا این راه‌حل‌ها هیچ‌گاه نمی‌توانند به واقعیت بپیوندند. 

عضو شورای شهر با تاکید بر لزوم اصلاح وضعیت حمل‌ونقل عمومی تهران برای کاهش ترافیک پایتخت عنوان کرد: تا وقتی مشکل کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی حل نشود، برنامه‌ریزی حمل‌ونقل براساس اصول علمی صورت نگیرد و سیستم‌های هوشمند نتوانند ناوگان شخصی و عمومی تهران را به‌خوبی مدیریت کنند، طبیعی است که این آشفتگی در وضعیت ترافیک تهران ادامه داشته باشد. 

وی در ادامه اظهار داشت: شورای شهر تهران می‌تواند برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدتی را برای حل معضل ترافیک داشته باشد که ما در همین راستا در تدوین بودجه امسال شهرداری و برنامه چهارساله شهر تهران، در افق‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۴، برنامه‌های ویژه‌ای را برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت در نظر گرفته‌ایم. امیدواریم شهرداری تهران این برنامه‌ها را به‌خوبی اجرا کند تا شهروندان روی آرامش نسبی را در حوزه ترافیک ببینند. 

باید بتوانیم ترافیک تهران را در ۳۵۰ روز از ۳۶۵ روز سال روان کنیم 

عضو پارلمان شهری پایتخت تاکید کرد: اگر ما بتوانیم وضعیت روان ترافیکی را در اغلب روزهای سال در سطح شهر برقرار کنیم، حتما خود مردم در روزهای خاصی که ترافیک بیش از حد سنگین می‌شود، با صبر و تحمل و برنامه‌ریزی‌های شخصی خود با مدیریت شهری همراهی خواهند کرد. بنابراین ما باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که مشکل ترافیک تهران با نگاه کلان در اغلب روزها حل شود و نباید صرفا به فکر کاهش ترافیک در روزهای خاص باشیم. 

وی در پایان تصریح کرد: در روزهای خاص و البته سایر ایام سال دولت باید به نحوی برنامه‌ریزی کند که ساعات کاری شناور باشد و سفرهای شهروندان در طول روز توزیع شود، زیرا وقتی همه سفرهای رفت یا برگشت صرفا در ساعاتی خاص انجام شود، قطعا هم ناوگان حمل‌ونقل عمومی و هم ناوگان شخصی نمی‌توانند کارکرد درست خود را داشته باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز