خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۶۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۷۷۶

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با تاکید بر این نکته که اگر می‌خواهیم مردم کیفیت زندگی خوبی داشته باشند، نیازی به بزرگراه‌سازی نداریم، گفت: برای سال ۱۴۰۲در بودجه ۶۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین اتوبوس در نظر گرفته شده است. همچنین۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جایگزینی ون با تاکسی و ۱۳۵۰میلیارد تومان برای بازسازی واگن‌های مترو در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، سید جعفر تشکری‌هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: بهتر است تا این کنفرانس در حوزه دانشی در مسیر اینکه پدیده اجتماعی ترافیک را اصلاح کند، متمرکز بشود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه باید باورمان بشود که حل بحران ترافیک فقط با توجه به بزرگراه سازی حل نمی‌شود، افزود: بعد از بزرگراه و خیابان سازی دیدیم که هرچه بسازیم ترافیک تمامی ندارد و مدام بیشتر می‌شود. لذا نگاهمان را به جای حمل‌ونقل شخصی به عمومی تغییر دادیم. ما در اولین پروژه نگاهمان این بود که تونل‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند. نظرمان این بود که بزرگراه‌ها را گسترش بدهیم بحران حل می‌شود. 

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: فهمیدیم که اگر مترو را گسترش ندهیم هرچه پیش از این انجام داده‌ایم بی نتیجه می‌ماند، لذاحرکت ما به مترو سازی رفت. روزی که کار در شهرداری را شروع کردم طول خطوط مترو ۷۹ کیلومتر بود و زمانی که مسئولیتم را تحویل دادم به ۳۰۰ کیلومتر رسیده بود. در ادامه احساس کردیم که باید برای مردم واگن طراحی کنیم و ۱۵۰۰ واگن واگذار شد. 

وی با بیان اینکه عده‌ای علاقه به زیر زمین و مترو ندارند،خاطرنشان کرد: به همین دلیل بحث اتوبوس‌های تندرو مورد توجه قرار گرفت و دریک فعالیت تیمی ۱۹۸ کیلومتر بی ار تی ساخته شد.

تشکری هاشمی با ذکر این نکته که شهر با روش‌های سنتی قابل مدیریت نبود و به سمت هوشمند شدن رفت، گفت: نتیجه هوشمند شدن شهر این بود که بیش از ۳۰۰۰ فیبر نوری، دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلفات هوشمند شکل گرفت. دوچرخه سواری در اولویت کار ما قرار گرفت.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهر انسان محور با ادعا ساخته نمی‌شود، گفت: با نگاه خوب شورا و شهرداری تهران ما موفق شدیم ۴۵ درصد بودجه را به ماموریت حمل‌ونقل اختصاص بدهیم و ۲۶۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه فقط برای خرید وسایل حمل‌ونقل عمومی لحاظ شده است.همچنین با کمک دولت یک میلیون و صد و چهل هزار دلار را برای پیش پرداخت واگن های جدید مترو کنار گذاشتیم. 

وی با تاکید بر این نکته که اگر می‌خواهیم مردم کیفیت زندگی خوبی داشته باشند نیاز به بزرگراه سازی نداریم، گفت: برای سال ۱۴۰۲در بودجه ۶۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین اتوبوس در نظر گرفته شده است. همچنین۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جایگزینی ون با تاکسی و ۱۳۵۰میلیارد تومان برای بازسازی واگن‌های مترو در نظر گرفته شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز