خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر تهران مطرح شد؛

بدهی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیاردی مردم به شهرداری برای ورود به طرح ترافیک/ اعمال ۳۰ درصد تخفیف برای پرداخت عوارض تردد تا پایان فروردین

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۱۲۰

در یکصد و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مصوب شد بدهکاران عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوای شهر تهران تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۲ فرصت دارند بدهی خود را با ۳۰ درصد تخفیف پرداخت کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، سید جعفر تشکری هاشمی در یکصد و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت اعمال ضریب کاهشی برای بدهکاران عوارض تردد در محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوای شهر تهران در صورت تسویه بدهی تا پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۱  با اشاره به میزان بدهی مردم به شهرداری اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۴ درصد بدهی ورود به طرح ترافیک، تسویه نشده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: کسانی که ورود غیر مجاز به طرح ترافیک داشته اند، مبلغ قابل تسویه به صورت حداکثری لحاظ شده است و بالاترین مبلغ را پرداخت خواهند کرد. برای سال ۱۴۰۲ هر ورود غیر مجاز با ورود پلیس، با اعمال قانون و جریمه مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهروندان در طول پنج سال اخیر با احتساب امسال، دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ورود به محدوه طرح ترافیک بدهکارند، یادآور شد: منابع نقدی شهرداری تهران به مبلغ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان در صورت اعمال تخفیف ۳۰ درصدی برای کمک به شهروندان، تأمین خواهد شد و ما بدون هیچ گونه اصلاحی با این طرح موافقیم.

تشکری هاشمی تأکید کرد: در لایحه آمده که اگر تا پایان اسفند ماه مبالغ را تسویه کنند مشمول تخفیف می شوند اما پیشنهاد ما این است که این فرصت تا پایان فروردین ماه تمدید شود.

وی با بیان اینکه قرار نیست این اعمال تخفیف تکرار شود، گفت: تقاضای ما این است که با نگاه اغماض به این طرح بنگریم و تأکید می کنیم که در سالهای آینده، موضوع تکرار نخواهد شد؛ این لایحه کمک می کند که پرونده های باز در این زمینه مختومه شود.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه کسانی که حساب خود را شارژ کردند مبالغ را تسویه می کنند، یادآور شد: کسانی که حساب را شارژ نکرده باشند، ۴۸ ساعت فرصت دارند تا حساب خود را شارژ کنند و پس از این ساعت، شهرداری بدهی تلقی نخواهد کرد بلکه مشمول تخلف ورود به طرح ترافیک و جریمه خواهند شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می کنیم که فرصتی فراهم شود تا این هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان درآمد قابل وصول را با لایحه مورد نظر تأمین کنیم.

مجتبی شفیعی رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز گفت: اگر این مصوبه ابلاغ شد می توانیم هزار میلیارد تومان به سرعت وصول کنیم و هفت هزار میلیارد تومان در طول سال ۱۴۰۱ وصول شده است.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که مدت زمان پرداخت مطالبات تا پایان فروردین ماه تمدید شود؛ چراکه اگر روند طولانی شود مشمول دو درصد جریمه قانون درآمدهای پایدار خواهند شد و شرایط پیچیده تر می شود.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تأکید کرد: ما با این اقدام هم درآمد شهرداری را افزایش می دهیم و هم کسانی را که به صورت غیرمجاز وارد طرح شدند می بخشیم.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورا نیز در این خصوص گفت: در اکثر موارد زمینه ای ایجاد می کنیم که برای مثال مردم دو سال منتظر باشند و ما قانونی می آوریم و مشکل را حل می کنیم و در این مسیر کسانی که با قوانین همراه هستند، آسیب می بینند.

گفتنی است، بعد از بررسی های اعضای شورای اسلامی شهر تهران، در نهایت این لایحه با رای اکثریت به تصویب پارلمان شهری پایتخت رسید و قرار شد افرادی که بدهی‌های خود برای ورود به طرح ترافیک را تا پایان فرودین سال آینده پرداخت می‌کنند، مشمول ۳۰ درصد تخفیف شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز