خبرگزاری کار ایران

با تلاش محققان آذربایجان شرقی صورت گرفت؛

طراحی و ساخت نمونه داخلی ویلچر هوشمند در تبریز

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۶۶۰

‌ ویلچر هوشمند ویژه معلولان و جانبازان دفاع مقدس با تلاش محققان یکی از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی، در راستای حمایت از کالای ایرانی طراحی و ساخته شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا پورمهدی سنگستانی، مجری این طرح در این باره اظهار داشت: امروزه برخی افراد و به خصوص معلولان و جانبازان 8 سال دفاع‌مقدس، برای تردد در محیط‌های مختلف با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند که برای کاهش بخش کوچکی از این مشکلات این ویلچر طراحی شده است.

مدیر عامل شرکت آرمان صنعت سردرود مستقر در پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مطالعه اجرای این طرح از مرداد سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر مراحل ساخت مونتاژ قطعات آن آغاز شده است، عنوان کرد: طراحی ساخت طرح ویلچر هوشمند در این شرکت پس از بررسی و تحلیل مشکلات افراد دارای معلولیت و مناسب نبودن معابر عمومی، ساختار های شهری و محل عبور و مرور ساختمان‌ها سعی در  کاهش مشکلات این عزیزان داشته و در این ارتباط نیز سهولت تردد معلولان و جانبازان، با استفاده از دانش علم روز و شبیه‌سازی‌ها هدف ما از این پروژه بوده است و عدم نیاز به افراد دیگر برای حرکت و افزایش حس اعتماد به نفس را می‌توان از دیگر قابلیت‌های آن بیان کرد.

مدیرعامل شرکت آرمان صنعت سردرود مستقر در پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه نمونه‌های مشابه خارجی آن در کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان و ژاپن طراحی و ساخته شده است، ابراز داشت: به علت قیمت بالای آن کمتر مورد استقبال معلولان و جانبازان قرار گرفته است.

 پورمهدی با اشاره به اینکه این طرح با هزینه بالغ بر 300 میلیون ریال در مدت 9 ماه تمام مراحل طراحی، شبیه‌سازی،سیمولوشن و ساخت قطعات و مونتاژ آن به اتمام رسیده و در مرحله آزمایش برای اخذ استانداردها و وارد شدن به بازار برای فروش است، یادآور شد: در صورت حمایت مالی از سوی نهادها و دستگاه‌های مختلف و سرمایه‌گذاری می‌توان آن را به تولید انبوه رساند.

گفتنی است این طرح صنعتی در اداره مالکیت فکری کشورمان به شماره 26668 به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز