خبرگزاری کار ایران

مدیر منابع طبیعی شهرستان بویراحمد:

100 هکتار از جنگل‌ها و مراتع بویراحمد در آتش سوخت/حجم آتش‌سوزی‌ها روبه افزایش است/ پول برای خرید آب معدنی نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۳۷۵

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد از وقوع آتش‌سوزی های مکرر جنگل ها و مراتع در این شهرستان در سه ماهه گذشته ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه حجم آتش سوزی‌ها در جنگل ها و مراتع شهرستان بویراحمد نسبت به سال گذشته رو به افزایش است.

"جواد رحیمیان" در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: در سه ماهه اول امسال حدود 100 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی در شهرستان بویراحمد بدلایل مختلفی طعمه آتش شده و این روند نسبت به مدت مدت مشابه سال گذشته افزایش تاسفباری دارد.

وی دلایل آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان بویراحمد را متعدد ارزیابی و اظهار داشت: درگیری‌های محلی و خطاهای انسانی مهمترین دلایل این وقایع نگران کننده و تاسفبار است.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد گفت: در هفته جاری شاهد 2 فقره آتش سوزی در حدود 55 هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق " کاکان و نرماب " این شهرستان بودیم که برای خاموش کردن شعله‌های آتش در این 2 منطقه، سه شبانه روز خواب بر چشمان من و همکارانم نرفته است.

رحیمیان از کمبود امکانات برای خاموش‌کردن شعله‌های آتش در جنگل‌ها و مراتع شهرستان بویراحمد هم اظهار نگرانی کرد و ادامه داد:‌ پول برای خرید آب معدنی هم نداریم و همکاران من، شب ها در یخچال منازل خود یخ آماده می کنند که درصورت وقوع آتش سوزی نیازی به خریدن آب معدنی نداشته باشیم.

وی گفت: پوشش علوفه ای در مناطق مختلف شهرستان بویراحمد بدلیل بارش‌های مناسب، خوب بوده اما متاسفانه شاهد برخی درگیری های محلی و در نهایت آتش سوزی جنگل ها و مراتع در این ارتباط هستیم.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد، نیروی انسانی موجود برای خاموش کردن شعله های آتش در جنگل ها و مراتع این شهرستان را بسیار ناکافی خواند و اظهار داشت: برخی از نیروهای انسانی ما بازنشسته و از سویی نیروی جدیدی نیز بکار گرفته نشده است.

رحیمیان افزود: با کمبود شدید نیروی انسانی برای خاموش کردن شعله های آتش مواجه هستیم و متاسفانه در بخش امکانات پشتیبانی از قبیل خودرو و مواد غذایی نیز شرایط بسیار ناخوشایندی داریم.

وی گفت: خودروهای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد فرسوده و به مزایده گذاشته شده اما هیچ خودرو جدیدی جایگزین خودروهای گذشته نشده است.

رحیمیان تاکیدکرد که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد پول برای خرید آب معدنی هم ندارد و غذای آنان در زمان خاموش کردن شعله‌های آتش بسیار ناکافی و حتی گاهی به یک وعده غذایی در طول شبانه روز می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز