خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

پول برای خرید آب و غذای امدادگران نداریم/ بیش از ۲۳۰ هکتار از مراتع استان در آتش‌ سوخت / ۸۰ درصد آتش سوزی‌ها طبیعی است

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۳۷۸

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از کمی اعتبارات برای مهار آتش‌سوزی جنگل ها و مراتع و حتی تامین آب و غذای موردنیاز امدادگران در مناطق مختلف استان انتقاد کرد.

”غلامحسین حکمتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: یک میلیون و ۵۶۰ هزار هکتار جنگل و مرتع در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان ۸۷۰ هزار هکتار جنگل، ۴۵۶ هزار هکتار مرتع و مابقی نیز اراضی زارعی هستند.

وی از آتش‌سوزی بیش از ۲۳۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی این استان در سه ماهه اخیر امسال خبرداد و اظهارداشت: شهرستان بهمئی متاسفانه بیشترین سهم در آتش سوزی های مرتعی را در سالجاری به خود اختصاص داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۸۰ درصد آتش‌سوزی‌های مرتعی امسال ناشی از عوامل طبیعی و رعد و برق ها بوده و ۲۰ درصد باقیمانده نیز بدلیل خطاهای انسانی است.

حکمتیان با بیان اینکه خاموش کردن شعله‌های آتش با ارتفاع سه متر در گرمای بالای ۴۰ درجه شهرستان بهمئی کار سخت، خطرناک و طاقت فرسایی است، یادآور شد: متاسفانه در چنین شرایطی، آب و غذا برای تقویت نیروهای انسانی که تلاش می‌کنند شعله های آتش خاموش کنند، نداریم.

وی با تقدیر از اعتبارات تخصیص یافته از سوی سازمان بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط با حوزه جنگل و مرتع، ادامه داد: به نظر می‌رسد این سازمان بایستی اعتبارات ویژه و با اولویت دوچندانی به حوزه جنگل‌ها و مراتع در تابستان تخصیص دهد تا بتوانیم آب و غذای امدادگران را تامین کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمان آتش‌سوزی‌ها نیروی مردمی در هر منطقه به کمک قرق بانان و سایر همکاران اداری برای خاموش کردن شعله‌های آتش حضور مستمر داشته که برای آنان بایستی آب و غذا تهیه شود.

حکمتیان با ابراز تاسف از اینکه بدلیل نبود اعتبار، امکان تامین آب و غذا برای مردم محلی در زمان وقوع آتش‌سوزی‌های مراتع و جنگل‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: روند کنونی برای تامین آب و غذای افراد محلی و پرسنل اداری نگران کننده است.

وی گفت: از همراهی تمامی مجموعه استانداری بویژه حوزه معاونت فنی و مدیریت بحران تقدیر می کنیم اما اینکه پول برای تامین آب و غذای امدادگران در گرمای بالای ۴۰ درجه شهرستان بهمئی هم نداریم یک واقعیت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد نیروهای قرق بان این اداره کل در زمان خاموشی شعله‌های آتش در عرصه های جنگلی و مرتعی این استان را ۷۴ قرق بان عنوان و یادآورشد: البته علاوه بر این نیروها در زمان آتش سوزی ها، سایر نیروهای اداری از مدیرکل تا پایین ترین رده سازمانی نیز در این زمان حضوری فعال دارند.

حکمتیان افزود: اعتبار مورد نیاز برای تامین غذا و آب در تابستان امسال جهت خاموش کردن شعله های آتش در عرصه‌های مرتعی و جنگلی، بیش از ۵۰۰ میلیون تومان است که انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد توجه ویژه ای برای تخصیص این اعتبار در کمترین زمان ممکن را داشته باشد.

وی گفت: اعتبار تامین آب و غذا برای خاموش‌کنندگان شعله‌های آتش در عرصه‌های جنگلی و مرتعی باید از محل استانی تخصیص داده شود و البته از محل اعتبارات ملی، اعتباری تخصیص داده شده اما ناکافی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز