خبرگزاری کار ایران

بازیگر و کارگردان «تاوان» مطرح کرد؛

اجازه خروج از فنلاند را ندارم و نمی‌توانم به ایران بیایم

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۳۲۸

قصد داشتم فیلمی در سطح سینمای هالیوود بسازم

رامین سهراب با اشاره به اینکه بسیاری از تجهیزات ساخت «تاوان» را از کشور فنلاند به ایران آورده،‌ گفت: به دلیل ماشینی که در پروسه فیلمبرداری به ایران آورده شد ممنوع‌الخروج هستم و نمی‌توانم برای فیلمم به ایران بیایم.

رامین سهراب، کارگردان و بازیگر فیلم اکشن «تاوان» که این روزها در سینماهای کشور در حال اکران است، در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: ساخت فیلم‌هایی به سبک «تاوان» در ایران کم سابقه است و فیلمی که ما ساختیم نه از منظر فیلمبرداری و کیفیت بلکه از این نظر که تولید مشترک ایران و فنلاند است، در شرایط متفاوت‌تری نسبت به دیگر فیلم‌های سینمایی ساخته شده است. اینکه توانستیم بازیگرهای ایرانی و فنلاندی را کنار هم قرار دهیم و در تایلند و آمریکا و دیگر کشورها مخاطب های خود را داشته باشیم، این فیلم را از دیگر آثار سینمایی متمایز می‌کند.

سهراب خاطرنشان کرد: به طور کلی ساخت فیلم اکشن راه و روش خاص خود را دارد و اگر این فیلم بین‌المللی هم باشد شرایط و چالش‌های منحصر به خود را دارد. یکی از بزرگترین مشکل‌ها و چالش‌ها این است که کسی فکر نمی‌کند کارگردان بتواند از پس این کار بزرگ بر بیاید و من ۱۰ سال است که این جملات را می‌شنوم ولی وقتی همه می‌گویند تو نمی‌توانی، باید خلافش را ثابت کنی و من هم تمام تلاشم را کردم و همانطور که می‌بینید توانستم در جشنواره‌های بین‌المللی ۵۰ جایزه کسب کنم.

وی با اشاره به چالش‌های ساخت فیلم اکشن بیان کرد: «تاوان» صرفاً یک فیلم ایرانی نیست که بگوییم محدود به جغرافیای ایران شده، این فیلم در جای جای جهان، از جمله اروپا و آمریکا بیننده‌های خودش را دارد و در میان هزاران فیلم توانسته در فیلمنامه، بازیگری و کارگردانی اثر منتخب برخی جشنواره‌ها شود. هدف اصلی من پر رنگ بودن ایران بود که هر کسی وقتی فیلم را تماشا می‌کرد نمی‌توانست باور کند که اینجا ایران است و  «تاوان» در ایران ساخته شده است. با این وجود حس می‌کنم بخش زیادی از هدفم که ستاره شدن سینمای اکشن ایران در جشنواره‌ها بود محقق شد.

سهراب که ساکن فنلاند است، در مورد تامین تجهیزات سینمایی لازم برای ساخت فیلم‌های اکشن در ایران اظهار کرد: بسیاری از تجهیزات را خارج از ایران تأمین کردیم و به ایران آوردیم و حتی من به دلیل ماشینی که در پروسه فیلمبرداری به ایران آورده شد،  ممنوع‌الخروج هستم و نمی‌توانم برای فیلمم به ایران بیایم. همه تلاش ما این بود که فیلم‌مان به  کیفیت فیلم‌های هالیوود برسد بسیاری از فیلم‌های ایرانی به خاطر محدودیت‌هایی که دارند حتی نمی‌توانند وارد جشنواره‌ها شوند ولی ما با تمام تجهیزاتی که داشتیم سعی کردیم «تاوان» را با بهترین کیفیت بسازیم که در جهان هم محبوب باشد.

کارگردان «تاوان» تصریح کرد: در ساخت فیلم از بازیگران هالیوودی هم الگو گرفتیم و سعی کردیم نقاط قوت آنها را در بازیگران خود پیاده کنیم که همین باعث شد بسیاری از بازیگران ما با بازیگران مطرح هالیوودی مقایسه شوند که این در جای خود جالب توجه بود.

وی درباره محدودیت‌های محتوایی موجود تصریح کرد: فیلم ما یک فیلم اکشن و رمانتیک بود و نیازی به سانسور نداشت اما با این حال همه تلاش خود را برای تعامل به کار بردیم، هر کار که اجازه‌اش را داشتیم، انجام دادیم و هر کار اجازه نداشتیم را انجام ندادیم و فیلم ما همین است که دارید می‌بینید.

سهراب درباره ایفای نقش اصلی «تاوان» گفت: اینکه این نقش را خودم بازی کردم، تنها یک دلیل داشت آن هم این بود که با وجود آگاه بودن به توانایی‌هایم، خودم را بهترین گزینه برای این نقش دیدم. اگر جایگزینی برای خودم پیدا می‌کردم، قطعاً در این فیلم بازی نمی‌کردم و صرفاً‌ به کارگردانی «تاوان» می‌پرداختم.

وی اضافه کرد: من در صحنه‌های اکشن این فیلم ۲۰ یا ۳۰ نفر را  همزمان کتک می‌زنم، از ماشین پریدم، پایم شکست و حتی آتش گرفتم و همه این صحنه‌ها باید به بهترین شکل ضبط می‌شد و من نمی‌توانستم ریسک کنم و هر کسی را برای این نقش انتخاب کنم.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: ساخت یک فیلم اکشن کمدی را در نظر دارم که همه چیز درباره این فیلم به بازخورد «تاوان» در ایران برمی‌گردد و به همین دلیل ترجیح می‌دهم که فعلاً درباره قصه این اثر سینمایی صحبت نکنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز