خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی و رفاهی وزیر کار خبر داد:

برخورد با ۱۰ هزار فروشگاه متخلف در طرح کالابرگ الکترونیکی/ استقبال ۳۲ میلیون نفری از کالابرگ

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۴۸۰

معاون وزیر کار با بیان برخورد با ۱۰ هزار فروشگاه متخلف گفت: این متخلفین به مدیران استانی و تعزیرات معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست مطبوعاتی علیرضا عسگریان، معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نمایشگاه مطبوعات عصر امروز در مصلای تهران برگزار شد. 

عسگریان در ابتدای این نشست، گفت: یک شبکه ملی اعتبار در راه طراحی است که مادران، کودکان و عموم مردم را شامل می‌شود و ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را درگیر خود خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه با حذف ارز ترجیحی یارانه به ۴۰۰ یا ۳۰۰ هزارتومان برای هر فرد افزایش پیدا کرد، اظهار داشت: در کنار آن، طرح کالابرگ الکترونیکی در سه استان به صورت آزمایشی اجرا شد و امروز ۷۰ درصد مردم در کل استان‌ها مشمول آن هستند که عملا باعث بهبود نسبی وضعیت سفره مردم شد. 

به گفته معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای تشویق مردم به مصرف از کالاهای مشمول کالابرگ الکترونیکی بحث یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی را مطرح کردیم که پس از دهه فجر به ۲۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر رسید.

عسگریان با بیان اینکه ۵۷ درصد (۳۲ میلیون نفر) از مشمولان فعلا از طرح کالابرگ الکترونیکی استقبال کرده‌اند، تصریح کرد: جریان تولیدی کشور با این بحث کالابرگ الکترونیکی به حرکت بیشتر افتاد. ظرف دو هفته، ۳۲ میلیون بسته غذایی در چهارچوب کالابرگ الکترونیکی توزیع شد که بی سابقه است. بسیاری از تولیدکنندگان کارشان به همین واسطه رونق یافت.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۰ هزار میلیارد تومان در ماه به این واسطه کالابرگ در گردش قرار دارد که هم تولید و هم مصرف را متحول کرده است. ظرف سه ماه ۱۰۰ هزار میلیارد با توزیع ۱۲۰ میلیون بسته غدایی میان مردم توزیع می‌شود. 

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۲۲۰ هزار فروشگاه به‌ ما متصل هستند که ۴۰ هزارتای آن را تاکنون بازرسی کردیم که امیدواریم تخلف‌ها در این حوزه رفع شود، خاطرنشان کرد: شایعاتی مثل اینکه این طرح تنها تا بهمن بوده، کذب است و باعث برخی صفوف در مقابل فروشگاه‌ها شد. افراد هر ماه حساب‌شان شارژ می‌شود و تا پایان ماه فرصت خرید از آن شارژ از میان اقلام مطرح شده می‌توانند خرید کنند. 

عسگریان با اشاره به حذف برخی خانوارها از یارانه ابراز داشت: برخی اطلاعات خانوارها غلط بود که سازمان هدفمندی یارانه‌ها حذف‌شان کردند. سامانه جامع رفاه ایرانیان تا عید نوروز امسال بروزرسانی می‌شود اما به جز این موارد خاص، هیچ فردی از سامانه جامع رفاه ایرانیان حذف نشده است. دهک‌های افراد و شکل فعالیت سامانه نیز تغییر نکرده است.

وی با اشاره به برخورد با ۱۰ هزار فروشگاه متخلف عنوان کرد: این متخلفین به مدیران استانی و تعزیرات معرفی می‌شوند. زیرا ما هر شب با فروشگاه‌ها تسویه حساب می‌کنیم و اعداد و ارقام آنها را کاملا داریم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز