خبرگزاری کار ایران

چرا هزینه‌های درمانی بازنشستگان با تاخیر پرداخت می‌شود/ پاسخ بیمه آتیه‌سازان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۴۲۲

مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ، نقش این بیمه‌گذار در تاخیر در پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان کشوری را از اساس تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اخیراً بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری از آتیه‌سازان حاظ به بیمه ملت تغییر یافته است و بنا بر اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، بازنشستگان برای تحویل مدارک و اسناد پزشکی به نمایندگان بیمه ملت دو هفته فرصت دارند.

در اطلاعیه‌ای که به این منظور صادر شده، آمده است: «بازنشستگان محترم از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ روزهای ۷ لغایت ۲۱ خردادماه به مدت دو هفته فرصت دارند اسناد هزینه درمانی خود را تحویل نمایندگان منتخب دهند تا پس از پایان دریافت کلیه اسناد معوقه، فرایند ثبت و ارزیابی و متعاقب آن پرداخت خسارات متعلقه به انجام برسد».

اما مشکل از کجا بود؛ چرا بیمه‌گذار تکمیلی تغییر کرد؛ محمدی، بازنشسته کشوری در ارتباط با وضعیت بیمه تکمیلی در ماه‌های اخیر به ایلنا گفت: در ماه‌های اخیر، فاکتورهای هزینه بازنشستگان با تاخیرهای طولانی پرداخت می‌شد؛ معمولاً چند هفته یا حتی بیشتر منتظر می‌ماندیم و بارها به کانون و دفتر بیمه‌گذار مراجعه می‌کردیم تا در نهایت، پول درمان ما را واریز می‌کردند.

این بازنشسته اضافه کرد: این در حالیست که هر ماه حق بیمه تکمیلی، سر وقت و مرتب از حقوق‌مان کسر می‌شد.

به گفته محمدی، یک بازنشسته کم درآمد نمی‌تواند پول درمان را از جیب بپردازد و بعد هفته‌ها منتظر تسویه بخشی از آن بماند، این عادلانه نیست.

یک تکذیب

اما سوال اینجاست که گناه این تاخیر بر گردن کیست؛ آیا بیمه آتیه سازان حافظ در این زمینه اهمال کرده است؛ مدیرعامل این شرکت بیمه‌ای در گفتگویی با رادیو سلامت، تقصیر و قصور از جانب آتیه‌سازان حافظ را به کلی تکذیب کرده است.

نمازی در بخشی از این گفتگو  به بدهکاری سنگین صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرده و اظهار داشته است «قرارداد با صندوق بازنشستگی در سال ۱۴۰۲به صورت حق العمل کاری و کارمزدی بوده و درحال حاضر حدود ۱۸۰۰تا ۲۰۰۰میلیاردتومان بابت مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به آتیه سازان بدهکار است».

او تاکید کرده «بازنشستگان عزیزبدانند که آتیه سازان درتاخیر پرداخت هزینه های درمانی هیچ مسولیتی ندارد واین مساله کاملا برعهده صندوق بازنشستگی کشوری است».

نمازی مدعی شده سازمان تامین اجتماعی بهتر عمل کرده و  بدهکاری خود به آتیه سازان حافظ را پرداخته: «آتیه سازان حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی طلب داشت که ۱۵۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به اسفند ماه امروز واریز شد البته از همراهی و تعامل کانون عالی بازنشستگان نیز تشکر می‌کنم....».

پاسکاری میان صندوق بازنشستگی و بیمه‌گذار

به این ترتیب، بیمه‌گذار اهمال و قصور خود را تکذیب کرده است اما محمدی، مستمری‌بگیری که همسرش از بیماری سرطان رنج می‌برد؛ می‌گوید: مسئله را مانند توپ در زمین یکدیگر پاسکاری می‌کنند؛ صندوق می‌گوید بیمه‌گذار مشکل دارد و قراردادش لغو شده، بیمه‌گذار هم هر نوع تقصیر خود را منکر می‌شود؛ این وسط بازنشسته‌ای که ده یا دوازده میلیون حقوق دارد و ماهی دو یا سه میلیون هزینه‌های درمان می‌دهد، دستش در حنا می‌ماند و سرش بی‌کلاه....

او در پاسخ به این سوال که آیا با تغییر بیمه‌گذار و انتقال اسناد و مدارک به بیمه ملت، اوضاع به نفع مستمری‌بگیران و بازنشستگان تغییر می‌کند و تاخیر در پرداخت برچیده می‌شود؛ می‌گوید: امیدواریم.

محمدی در پایان اضافه می‌کند: عادلانه نیست ما هر ماه سر وقت و به صورت اتوماتیک، مبلغی را برای بیمه تکمیلی بپردازیم بعد مدت‌ها منتظر پول‌مان بمانیم؛ چرا برای واریز پول درمان به حساب بازنشستگان یک سیستم اتوماتیک درست نمی‌کنند که به محض صدور فاکتور برای بیمه‌شده، سهم بیمه تکمیلی به صورت مستقیم به مرکز درمانی مربوطه پرداخت شود؛ چرا بارِ پرداخت، انتظار و پیگیری را بر دوش بازنشسته انداخته‌اند؟!

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز