خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

واکنش عضو شورا به عدم افزایش حقوق برخی کارگران فضای سبز در سال ۱۴۰۳/ گزارش‌هایی از بی‌قانونی پیمانکاران داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۸۸۰

عضو شورای شهر تهران در واکنش به عدم افزایش حقوق برخی کارگران فضای سبز در سال ۱۴۰۳ گفت: ما گزارش‌هایی داریم مبنی بر اینکه پیمانکاران به ویژه در حوزه فضای سبز و حوزه پسماند موارد قانونی را رعایت نکرده و ما در هر دو حوزه کم‌کاری و عدم رعایت مقررات را از طرف پیمانکاران شاهد هستیم.

«ناصر امانی» عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که کارگران فضای سبز شهرداری با مشکلات بسیاری مواجه هستند و برخی از آن‌ها همچنان حقوق سال گذشته که ۸ میلیون تومان بوده است را دریافت می‌کنند، آیا شورای شهر برای بهبود وضعیت کارگران اقدامی خواهد کرد و به این موضوع ورود می‌کند؟ گفت: البته شهرداری مدعی است که حقوق ۱۵ میلیون تومان پرداخت می‌کند. البته ما هم تعجب کردیم وقتی یکی از مدیران و معاونین شهردار مطرح کرد که قرار است از ابتدای امسال حقوق ۱۵ میلیون تومانی پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: ما گزارشاتی داریم مبنی بر این است که پیمانکاران این موارد را رعایت نمی‌کنند به ویژه در حوزه فضای سبز و حوزه پسماند و ما در هر دو حوزه کم‌کاری و عدم رعایت مقررات را از طرف پیمانکاران شاهد هستیم. چندین بار در صحن شورا در این زمینه تذکر داده شده است و بنده به عنوان مسئول کمیته تشکیلات و نیروی انسانی شورای اسلامی شهر تهران این موضوع را پیگیری کرده و نتیجه آن را در صحن شورا اعلام خواهم کرد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به‌ عدم تشکیل فراکسیون کارگری در این دوره از شورا خاطرنشان کرد: این فراکسیون در این دوره از شورا تشکیل نشد، اما به هرحال بخش عمده‌ای از فعالیت‌هایی که در سطح شهر تهران می‌شود، برعهده کارگران عزیز شهرداری تهران است. این افراد نیز عمدتا از طریق پیمانکاران با شهرداری ارتباط دارند.

امانی تصریح کرد: یک زمانی در دوره‌ای که ما در شهرداری بودیم برای تمام کارگران شهرداری حساب باز کرده بودیم و کارت بانک شهر داشتند و حقوق آن‌ها ماهانه به صورت مستقیم به حساب خودشان واریز می‌شد. متاسفانه بعد از این دوران این موضوع کنار گذاشته شد. البته شاید یکی از دلایلش این باشد که اکثر کارگرانی که در این حوزه کار می‌کنند از اتباع هستند و این افراد امکان افتتاح حساب در بانک شهر و بانک‌های دیگر را ندارند و ناچارند به صورت دستی از پیمانکار حقوق بگیرند و به همین دلیل ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

وی افزود: اما برای کارگران ایرانی به راحتی می‌توان برای آن‌ها در بانک شهر یا هر بانک دیگری حساب باز کرد و حقوق به حساب آن‌ها واریز شود، اما وضعیت کارگران مسئله‌ای است که ما باید حتما آن را پیگیری و دنبال کنیم.

این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که برخی از نیروهای حریم‌بان و شهربان گلایه دارند از اینکه شهرداری مناطق از آنها برای جمع آوری کتفی‌ها استفاده می‌کند و در صورتی که اقدام به این کار نکنند، سازمان پسماند از امتیاز مناطق کم خواهد کرد، آیا از نظر شورا این نوع جمع‌آوری باعث بروز مشکلات نمی‌شود؟ گفت: ماموریت نیروی حفاظت شهرداری تهران در ارتباط با انتظام بخشی به مسائل شهر تهران است و طبیعتا این ماموریت، ماموریت یگان حفاظت شهرداری تهران است و ممکن است یگان حفاظت در راستای اقداماتش از برخی از مجموعه‌های وابسته به شرکت حریم بان و شهربان نیز استفاده کند، اما این ماموریت موقت است و بعد از یک مدت به پایان خواهد رسید.

امانی تاکید کرد: وظیفه اصلی این نوع ماموریت‌ها وظیفه یگان حفاظت شهرداری تهران است. اگر نیاز به کمک داشته باشد به صورت مقطعی می‌تواند از زیرمجموعه‌های وابسته به خود به صورت مستقیم و غیرمستقیم استفاده کنند، اما این کار وظیفه دائمی شرکت حریم‌بان و شهربان نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از وقتی که طرح جمع‌آوری کتفی‌ها شروع شده است به نظر شما تغییری در وضعیت زباله‌گردی ایجاد شده است؟ گفت: بله واقعیت این است که اگرچه هنوز به طور کامل این موضوع حذف نشده است و همچنان موردی و انفرادی بعضا افراد و یا خودروهایی مرتبط با این موضوع را در سطح شهر می‌بینیم، اما به شکل گسترده مانند گذشته نیست و کاهش آن محسوس است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز