خبرگزاری کار ایران

تهدید به اعتصاب در فرودگاه دو شهر در نروژ

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۳۹۴

اتحادیه اتحادیه‌های کارگری کارکنان فرودگاه‌های نروژ اعلام کرده است که در صورت ادامه تعطیلی کار، حدود ۴۴۷ کارمند می‌توانند در اعتصاب باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری گرادا، کارکنان عضو اتحادیه پرسنل فرودگاه‌های برگن و اسلو (پایتخت) تهدید به راه‌اندازی اعتصاب در فرودگاه‌های این دو شهر از عصر روز سه‌شنبه کردند. 

منابع خبری می‌گویند در صورت ادامه اعتصاب احتمال بروز اختلال در پروازهای کل کشور نروژ وجود دارد. 

اگر اتحادیه سراسری تشکل‌های کارگری نروژ (Fellesforbundet) و فدراسیون صنایع هوانوردی نروژ (NHO Luftfart) نتوانند به توافقی با دولت برسند، کارکنان اتحادیه فرودگاه‌ها در فرودگاه اسلو (OSL) و فرودگاه برگن (BGO) ممکن است مستقل از اراده تشکل‌های بالادستی از سه شنبه وارد اعتصاب به دلیل شکست توافقات مزدی شوند. 

پرسنل فرودگاهی معتقدند توافقات چانه زنی هفته گذشته در زمان پرداخت حقوق‌ها توسط دولت و شرکت‌های پیمانکاری نقض شده است. 

گزارش شده است که مهمترین نقاط اختلاف در مذاکرات بین طرفین مربوط به شرایط پرداخت دستمزد، مرخصی و بیمه و بازنشستگی است. 

اتحادیه اتحادیه‌های کارگری کارکنان فرودگاه‌های نروژ اعلام کرده است که در صورت ادامه تعطیلی کار، حدود ۴۴۷ کارمند می‌توانند در اعتصاب شرکت کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز