خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر و رئیس سازمان تات:

کشت و صنعت مغان به لوکوموتیو پیشران کشاورزی تبدیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۰۵۷

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به لوکوموتیو پیشران کشاورزی اقتصادی نوآور و دانش بیان در سطح کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید مجتبی خیام نکویی در جلسه شورای راهبردی اظهار کرد: با کمک سازمان تات و افق ترسیم شده، شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به لوکوموتیو پیشران کشاورزی اقتصادی نوآور و دانش بیان در سطح کشور تبدیل می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان تات در جلسه شورای راهبردی که با حضور رؤسای مؤسسات تحقیقاتی کشور برگزار شد، اظهار داشت: تولید محصولات فناورانه، آرندی، زیرساخت‌های آموزشی، تقویت زیرساخت‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی، به‌روزرسانی منابع پایه آب و خاک و پروژه‌های مسئله محور می‌تواند در توسعه و دانش‌بنیان شدن شرکت مؤثر باشد.

 خیام نکویی با بیان اینکه پشتوانه اجرایی تحول کشاورزی ایران سازمان تات است، افزود: یکی از اهداف اصلی ما افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است که این هدف با بهره‌گیری از علم و فناوری محقق می‌شود.

وی در بحث پروژه‌های مسئله محور بر ضرورت ورود نخبگان برای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان تأکید کرد و افزود: برخی از چالش‌های موجود که قابیلت پژوهشی دارند، با اجرای پایان‌نامه‌های دانشجویی توسط دانشجویان دکتری برطرف می‌شوند. بکی از عناصر پویا شدن شرکت کشت و صنعت مغان حضور دانشجویان دکتری است که نشان‌دهنده پیشرفت مجموعه است.

 رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اولویت اصلی وزارت جهاد کشاورزی حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی است و معاونت‌های ذی‌ربط سازمان تات در حوزه وزارت‌خانه مکلف هستند تمهیدات لازم جهت حمایت از این بخش را فراهم کنند.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از جمله استعدادهای اقتصادی استان و کشور محسوب می‌شود؛ ولی صنایع تبدیلی به عنوان حلقه مفقوده هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافته است.

 سید مجتبی خیام نکویی خاطر نشان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی با رویکرد صادرات در شرکت کشت و صنعت در توسعه بخش کشاورزی و ایجاد ارزش‌افزوده نقش کلیدی دارد. هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنایع تبدیلی و تکمیلی از حمایت‌های سازمان تات برخوردار می‌شوند.

 رئیس سازمان تات با تأکید بر اینکه هم اکنون در کشور ظرفیت دانش‌بنیانی در بخش کشاورزی بسیار بالا است، گفت: برای تحول در این حوزه، باید زمینه استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با چالش‌های موجود فراهم شود. وی راه‌اندازی هنرستان کشاورزی، آموزش مدیران و تورهای علمی را در توانمندسازی زیرساخت‌های آموزشی مؤثر دانست. 

وی در بحث زیرساخت‌های آموزشی بیان کرد: تقویت زیرساخت‌های آموزشی با راه‌اندازی هنرستان کشاورزی، آموزش بهره‌برداران، آموزش نیروی انسانی، مدیران و تورهای علمی داخلی و خارجی مد نظر سازمان تات است.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز