خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی اردبیل:

65 درصد فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی بیکار هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۴۳۲

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: مجموعا 3 هزار و 480 تا از فارغ التحصیلان رشته‌های منابع طبیعی، کشاورزی و محیط زیست استان در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بیکار هستند که تقریبا 65 درصد تحصیل کنندگان در این رشته‌ها را شامل می‌شود.

معرفت آذری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: مجموعا 3 هزار و 480 از فارغ التحصیلان رشته های منابع طبیعی، کشاورزی و محیط زیست استان در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری بیکار هستند که تقریبا 65 درصد تحصیل کنندگان در این رشته ها را شامل می شود.

وی با بیان اینکه در سازمان نظام کشاورزی استان حدود 4 هزار عضو رسمی داریم، افزود: از این تعداد 520 در بخش دولتی مشغول به فعالیت هستند، 2 هزار و 620 نفر رسما بیکار هستند و 850 نفر هم در بخش دولتی به صورت پاره وقت مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طعبیی استان اردبیل با بیان اینکه در حالی که این فارغ التحصیلان می‌توانند نقش اصلی را در ارتقای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشند، ادامه داد: 192 کشور افزایش ثروت 64 درصد ناشی از منابع انسانی است در حالی که منابع انسانی ما بیکار هستند.

آذری خاطرنشان کرد: روند کند ایجاد فرصت های شغلی، نامتناسب بودن سرمایه گذاری دولت در زیرساخت های بخش کشاورزی، مقاومت بدنه اجرایی دستگاه های مختلف در امر بروکراسی امورات  به استناد اصل 44 قانون اساسی، قایم بودن سود بخش کشاورزی، عدم الزام بکارگیری مدیران فنی در بخش تولید و پذیرش بیش ازحد دانشجو در دانشگاه آزاد از عمده دلایل بیکاری فارغ‌التحصیلان است.

وی افزود: طبق قانون 32 نظام مهندسی کشاورزی دستگاه‌های اجرایی از جمله دادگستری، منابع طبیعی و غیره می‌توانند به جای کارشناسان رسمی از کارشناسان نظام کشاورزی استفاده کند که در این مورد جز جهاد کشاورزی هیچ دستگاهی از این قانون پیروی نمی‌کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طعبیی استان اردبیل گفت: بر اساس تبصره ماده 31 آیین نامه سازمان نظام مهندسی تامین اعتبار باز آموزی و نوآموزی دوره های آموزشی فارغ التحصیلان کشاورزی بر عهده سازمان مدیریت است که بیش از 22 سال از عمر سازمان مدیریت می‌گذرد اما ریالی از بابت پرداخت نکرده است.

آذری بیان کرد: ماده 6 قانون افزایش بهره وری صراحتا قید شده است که دستگاه های اجرای می‌توانند بسیاری از امورات از جمله تنظیم بازار  را به سازمان نظام کشاورزی بسپارد درحالی که در سطح استان تنظیم بازار در حوزه طیور به اتحادیه مرغداران سپرده شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از پست های دستگاه های اجرایی خالی است، گفت: این مشکل اساسی زمانی حل می شود که نماینده سازمان اداری واستخدامی در استان برای استخدام فارغ التحصیلان پیگیری و اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز