خبرگزاری کار ایران

آرش فرزام صفت عنوان کرد:

اجبار کشاورزان به پرداخت برنج مصداق گران‌فروشی است /اجرت تبدیل هر کیلو شلتوک ۲۷۵۰ ریال است

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۰۷۸

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: اجرت تبدیل هر کیلو شلتوک ۲۷۵۰ ریال است و اجبار کشاورزان برای پرداخت برنج بجای پول مصداق گرانفروشی محسوب می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، آرش فرزام صفت با اعلام اینکه تا امروز حدود 25 درصد از شلتوک تولیدی شالیکاران گیلانی برداشت شده اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار استان در سال‌جاری، نرخ تبدیل کارخانه‌های شالیکوبی با افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته به میزان 2750 ریال برای هر کیلو شلتوک تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رویه مرسوم در برخی مناطق گیلان پرداخت ریالی یا برنج بر اساس تمایل و اختیار کشاورزان صورت می گیرد و اجبار شالیکاران به پرداخت برنج بجای پول نقد از سوی برخی کارخانجات شالیکوبی مصداق گرانفروشی و مشمول جریمه های تعزیراتی است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه مبنای پرداخت حق الزحمه کارخانجات نقدی و ریالی است گفت: با توجه به احتمال افزایش قیمت برنج داخلی و حمایت دولت در خرید تضمینی این محصول، پرداخت اجرت در قالب برنج به جای پول نقد موجب ضرر و زیان هنگفتی به کشاورزان می شود اما در صورت تمایل، کشاورزان می توانند به میزان نرخ مصوب، برنج پرداخت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: تیم نظارتی متشکل از تعزیرات حکومتی استان، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و استانداری در همه شهرستان‌ها با جدیت بر اعمال نرخ مذکور نظارت دارند و برنجکاران گیلانی می توانند تخلف های احتمالی را به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و دهستان‌ها یا شماره 124 بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز