خبرگزاری کار ایران

فرماندار مطرح کرد:

آمارهای طلاق و مرگ‌و‌میر ایران را به سمت کشوری پیر و فرتوت هدایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۰۷۰

فرماندار صومعه‌سرا گفت: با پرورش، رشد و پویایی جوانان می‌توانیم کشور را به سمت توسعه پایدار سوق دهیم.

به گزارش ایلنا از صومعه‌سرا، علی فتح اللهی در جلسه ثبت وقایع حیاتی گفت: آمار و ارقام اداره ثبت و احوال درباره آمار وقایع حیاتی نگران‌کننده است و در افق بلندمدت برای کشور خطری جدی محسوب می‌شود.

فرماندار  صومعه سرا با اشاره به درصد رشد آمار طلاق و مرگ‌ومیر و همچنین کاهش آمار تولد و ازدواج گفت: روند این این آمار ایران را تا بیست سال آینده به سمت کشوری پیر و فرتوت هدایت می‌کند.

وی در ادامه لزوم پیگیری و بررسی موانع را الزامی دانست و افزود: اگر بخواهیم در بحث امنیت و رشد و بالندگی در کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به رشد و پویایی در همه حوزه‌ها برای جوانان بستر مناسب فراهم کنیم و اتفاقات خوب را با تجزیه و تحلیل مشکلات کار و برطرف کردن آنها رقم بزنیم.

فرماندار در پایان تشکیل جلسه بعدی را در ماه آینده ضروری دانست و از دستگاه‌های مرتبط خواست تا در حوزه خود با اطلاعات دقیق برای ارائه راهکار مناسب و آسیب شناسی درست درجلسه بعدی شرکت کنند.

لازم به ذکر است، گزارشات به‌دست آمده از اداره ثبت و احوال درباره آمار وقایع حیاتی به شرح زیر است:

1- برآورد جمعیت سال 97 (123997) نفر

2- آمار کل ولادت سال 97: (10/1%) در هزار نفر

3- آمار نرخ فوت سال97: 7/9 در هزار نفر

4 -درصد ولادت ثبت شده: 99 /4%

5 -درصدفوت شدگان ثبت شده: 99 /8%

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز