خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در دیدار با نماینده ویژه پوتین:

از همه ظرفیت‌ها برای افزایش حجم مبادلات تجاری با روسیه استفاده می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۷۰۷

استاندار گیلان به آمادگی گیلان برای ایفای نقش در تقویت روابط 2 جانبه اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه‌ی روابط و افزایش حجم مبادلات تجاری با روسیه از همه‌ی ظرفیت‌ها استفاده می کنیم.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری امروز در دیدار با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور همکاری با دولت‌های منطقه خزر نقش استان گیلان در توسعه‌ی روابط بین 2 کشور را بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: دکتر روحانی رئیس جمهور درخصوص تقویت روابط 2 کشور ایران و روسیه تأکید ویژه دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان به پیگیری های مستمر سفیر روسیه در ایران در مسیر توسعه‌ی روابط نیز اشاره و اظهار داشت: نقش ارتباط بیشتر بخش خصوصی 2 کشور برای گسترش روابط بین استان‌ها بسیار حائز اهمیت است که بخش های دولتی باید زمینه‌ی آن‌را فراهم کنند.

وی بر تسریع هرگونه اقدام برای توسعه‌ی روابط تجاری تأکید و تصریح کرد: راه‌اندازی پرواز رشت-باکو-آستراخان می‌تواند در افزایش ارتباط تجار 2 کشور و نیز سفرهای تفریحی تأثیرگذار باشد و آمادگی داریم که برای تسهیل این بخش و تداوم آن نصف ظرفیت این پرواز را به صورت چارتر درنظر بگیریم.

استاندار گیلان بر لزوم هماهنگی تجار 2 طرف برای تعیین قیمت کالاها در سرای تجاری ایرانیان مستقر در آستراخان تأکید و خاطرنشان کرد: این اقدام می‌تواند انگیزه‌ی تجار روسی و ایرانی برای حضور در بازارهای 2 طرف را فراهم کند.

وی به پیوند منطقه آزاد انزلی با منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد یک شعبه از بانک روسی در منطقه آزاد انزلی روند تبادلات بانکی بین 2 کشور را تسهیل می‌کند.

سالاری الکترونیکی کردن روابط تجار 2 کشور از طریق اتاق‌های بازرگانی را یکی دیگر از اقدام‌های موثر در تسریع روند ارتباط تجاری و اقتصادی دانست و افزود: تعیین تعرفه ترجیحی نیز می‌تواند تحول تجاری برای 2 کشور را درپی داشته باشد.

در این دیدار که سفیر روسیه در ایران، سرکنسول روسیه در رشت و نماینده داغستان روسیه نیز حضور داشتند، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور همکاری با دولت‌های منطقه خزر طبیعت گیلان را همانند طبیعت قفقاز توصیف کرد و گفت: 2 ملت روسیه و ایران دوستی قدیمی با یکدیگر دارند و ارتباط مستمر و صمیمیت رهبران 2 کشور نشانگر آن است.

رمضان عبدالطیف‌اف با بیان اینکه هرچقدر تحریم‌ها از سوی کشورهای مختلف بیشتر شود ما کار خود را با یکدیگر ادامه می دهیم افزود: فضای بسیار مثبتی برای گسترش روابط بین 2 کشور فراهم است و باید به صورت عملیاتی نیز مشاهده شود.

وی توسعه صنعت و روابط بین استان‌ها را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: در زمان انتصاب به عنوان نماینده رئیس جمهور در امور همکاری با دولت های منطقه خزر، پوتین ایران را یکی از همکاران قوی روسیه اعلام کرد.

وی بر لزوم استفاده از قابلیت‌های موجود در استان‌های 2 کشور تأکید و تصریح کرد: کشورهای ما به توسعه روابط انسانی، آموزشی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی با یکدیگر نیاز دارند.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور همکاری با دولت‌های منطقه خزر با اشاره به اینکه در بین استان های روسیه آستراخان با استان‌های ایران ارتباط بیشتری دارد گفت: همایش گسترش روابط استانی در شهر آستراخان به زودی برگزار می شود که امیدواریم شاهد حضور نمایندگان استان گیلان باشیم.

وی به سفر هیئتی از سراتف به استان گیلان در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و افزود:  امیدواریم تبادل خوبی بین استان گیلان با استان‌های داغستان نیز فراهم شود.

رمضان عبدالطیف اف به روابط نزدیک منطقه ویژه لوتوس و منطقه آزاد انزلی اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه ویژه نمایندگان این 2 منطقه برای استفاده از سرمایه های موجود می تواند بسیار موثر باشد.

وی اظهار داشت: معتقدیم منطقه ویژه لوتوس می‌تواند میدان ویژه‌ای برای همکاری با ایران باشد.

وی به وجود قابلیت‌های بسیار در منطقه خزر اشاره کرد و گفت: ارائه خدماتی از قبیل ایجاد یک تعرفه و صنعت واحد، اپراتور ملی و بیمه محصولات در توسعه اقتصاد 2 کشور بسیار حائز اهمیت است.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: برگزاری میزگرد برای تعامل بیشتر بین وزارتخانه‌های 2 کشور می تواند نقش مثبتی در همگرایی و پیشبرد اهداف ایفا کند.

در پایان این نشست یکی از صنایع دستی گیلان منقوش به تصویر نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه از سوی استاندار گیلان به وی اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز