خبرگزاری کار ایران

امضاء تفاهمنامه توسعه میدان نفتی سوسنگرد بین ایدرو اویل و زاروبژنفت روسیه

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۷۷۲

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت زاروبژ نفت روسیه، تفاهمنامه همکاری و مشارکت در توسعه میدان نفتی سوسنگرد را امضاء کردند.

به گزارش ایلنا، براساس این تفاهم نامه که به امضای مدیران شرکت توسعه نفت و گاز گسترش ایرانیان (ایدرو اویل) و زاروبژ نفت روسیه ( ZARUBEZHNEFT) رسید، قرار است کارگروه تخصصی مشترک تشکیل شود و در صورت توافق نهایی دو شرکت جهت مذاکره و اخذ قرارداد توسعه با شرکت ملی نفت ایران اقدام کنند.

نصراله زارعی، مدیرعامل شرکت توسعه نفت و گاز گسترش ایرانیان (ایدرو اویل) پس از پایان مراسم امضا تفاهمنامه همکاری و مشارکت در توسعه میدان نفتی سوسنگرد در رابطه با تفاهمنامه امضا شده گفت: بعد از امضاء تفاهمنامه مطالعه توسعه میدان نفتی سوسنگرد با مشارکت شرکت ملی نفت ایران و اخذ اطلاعات فنی، مطالعات بالادستی میدان توسط کارشناسان ایدرو اویل و شرکت HOT ENG اتریش به عنوان مشاور در تهیه MDP توسعه میدان در دستور کار قرار گرفت.

به گفته مدیرعامل ایدرو اویل، با اقدامات صورت گرفته تاکنون در رابطه با میدان نفتی سوسنگرد، پیش بینی می شود در اوایل اسفند ماه امسال پیشنهاد فنی توسعه میدان این میدان نفتی از سوی ایدرو اویل به شرکت ملی نفت ایران ارائه شود.

زارعی در ادامه با بیان ضرورت جذب سرمایه گذار و انتخاب شریک معتبر خارجی افزود: در طی ماه های گذشته شرکت ایدرو اویل با شرکت های متعدد که دارای اعتبار لازم در این حوزه هستند، مذاکره نموده و نتیجه مذاکرات اولیه منتهی به عقد تفاهمنامه همکاری و مشارکت با شرکت زاروبژ نفت روسیه شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ایدرو اویل، بر اساس مذاکرات صورت گرفته بین ایدرو اویل و زاروبژ نفت روسیه، موافقت شد کارگروه تخصصی مشترک در اسرع وقت تشکیل و در صورت جمع بندی و توافق نهایی دو شرکت متفقا جهت مذاکره و اخذ قرارداد توسعه با شرکت ملی نفت ایران اقدام کنند.

زارعی، برآورد اولیه میزان سرمایه گذاری مورد نیاز در میدان نفتی سوسنگر را ۹۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.

میدان نفتی سوسنگرد در ۴۵ کیلومتری شهر اهواز و جزء میادین اکتشافی جدید است که بر اساس برآوردهای اولیه توان تولید حدود ۳۰ هزار بشکه در روز در دو فاز توسعه را خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز