خبرگزاری کار ایران

توسعه همکاری‌های بانکی تهران-پاریس

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۵۵۶

هیاتی از ایران به منظور شرکت در دومین کنفرانس یورومانی امروز راهی پاریس می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه به منظور شرکت در دومین کنفرانس یورومانی و رایزنی های سیاسی و اقتصادی با مقامات فرانسوی امروز راهی پاریس می‌شود.

در دومین کنفرانس یورومانی ولی‌الله سیف رییس‌کل بانک مرکزی، سید عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه، عبدالناصر همتی رییس‌کل بیمه مرکزی و ولی ضرابیه رییس هیات‌ مدیره بانک سامان سخنرانی خواهند کرد.

همچنین در این کنفرانس نظم و انطباق بانک‌ها و شرکت‌های ایرانی با اصول بین‌المللی بررسی خواهد شد. مدیران، کارشناسان و نمایندگان بیش از ۲۵۰ بانک، موسسه رتبه‌بندی و موسسه مالی بزرگ اروپا در این کنفرانس یکروزه که ۸ فوریه (۱۹ بهمن ماه) برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

بحث درباره ادغام دوباره ایران در اقتصاد جهانی، بررسی فرصت های سرمایه‌گذاری گسترده در ایران در حوزه بازارهای سرمایه، نفت و گاز، حمل و نقل هوایی، خودرو، گردشگری و بیمه از مهم‌ترین اهداف این کنفرانس است.

یورومانی یکی از موسسات معتبر بین‌المللی در زمینه مطالعات بانکی، بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری است. محمد خزایی رییس سازمان سرمایه گذاری هم در راس هیاتی از کارشناسان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای گفتگو درباره توسعه همکاری های اقتصادی و بانکی با فرانسه و شرکت در کنفرانس یورومانی به پاریس رفته است.

دولت فرانسه تصمیم گرفته تا برای دور زدن تحریم های آمریکا در جهت تسهیل مبادلات تجاری با ایران از وام های صادراتی ویژه استفاده کند.

نیکلاس دوفورک رییس بانک دولتی «ب ‌پ‌ ائی فرانس»، اعلام کرده که برای کمک به صادر کنندگان فرانسوی، می توان یک و نیم میلیارد یورو اعتبارات مالی اختصاص داد.

این بانک در سال ۲۰۱۷ اقدام به انجام برنامه ریزی طرح هایی خاص برای تسهیل تجارت با ایران کرده است. این در حالی است که پاتریک پویانه مدیرعامل شرکت توتال فرانسه به لوموند گفته است با وجود تردیدها نسبت به مواضع و تحریم های امریکا اعلام کرد پروژه پارس جنوبی از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز