خبرگزاری کار ایران

با حضور شهردار کلانشهر رشت صورت گرفت؛

مذاکره با یک تیم سرمایه‌گذاری جهت راه اندازی پروژه اقامتی گردشگری پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان رشت

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۸۱۴

در سفر یک روزه شهردار رشت، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر به تهران، جلسه ای جهت سرمایه گذاری در پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در جریان سفر یک روزه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت به تهران، جلسه‌ای به منظور سرمایه‌گذاری در پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان و راه اندازی مجموعه اقامتی گردشگری نیز برگزار شد.

در خصوص پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان خلاقیت و کاربلدی تیم سرمایه گذار مدنظر است

مسعود نصرتی شهردار رشت با اشاره به ظرفیت های موجود در رشت گفت: در خصوص پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان خلاقیت و کاربلدی تیم سرمایه گذار مدنظر است.

وی افزود: راه اندازی این مجموعه برای گیلان و رشت ارزشمند خواهد بود و سرانه فضای سبز با نگاه پارکی در این شهر را ارتقا می دهد و اگر اهداف گردشگری را نیز محقق کند برایمان دستاوردهای مناسبی به همراه خواهد داشت.

نصرتی همچنین با بیان اینکه انتظار می رود در کنار این پروژه سرمایه گذاری دیگری نیز در شهر صورت بگیرد تا سرمایه بیشتری وارد شهر و استان شود تصریح کرد: ذهنیت ما این است که دو پروژه کوتاه مدت و میان مدت تعریف شود.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: شفاف سازی از اهمیت ویژه ای در هر پروژه سرمایه گذاری برخوردار است و هرگز حاضر نخواهیم بود ریسک بالایی را بپذیریم و پروژه ای را تعریف کنیم که جزییات آن مشخص نباشد. چرا که در چنین شرایطی نمی توان از پروژه دفاع کرد و قطعاً در خصوص این موارد از شخص شهردار سوال خواهد شد.

بعد اجتماعی پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان از بعد اقتصادی آن نیز اهمیت بیشتری دارد

سید امیرحسین علوی، رئیس شورای اسلامی شهر رشت، نیز با اشاره به مواهب خدادادی و طبیعی رشت و ظرفیت های سرمایه گذاری با توجه به برندهای کسب شده از سوی این کلانشهر، گفت: این ویژگی ها یک وجه تمایز با سایر شهرها رقم زده است که اشتیاق سرمایه گذاری در رشت را بیشتر کرده است.

وی با بیان اینکه ارزیابی های اولیه در فاز صفر توسط سازمان سرمایه گذاری انجام شده و در مواردی مطالعات بیشتری نیز صورت گرفته است افزود: مدیریت شهری رشت تمایل به مشارکت در سرمایه گذاری دارد اما اصراری به این موضوع ندارد و این امکان وجود دارد که نقش تسهیل گر را جهت در اختیار گرفتن زمین هایی دیگر برای سرمایه گذاران ایفا کند.

علوی با اشاره به معافیت های عوارضی برای سرمایه گذاران خاطر نشان کرد: برای پرهیز از فرسایشی شدن مذاکرات پیشنهاد می دهم مذاکرات با تعریف چارچوب و موضوع مشخص پیش برود تا به نتایج مطلوب تری دست یابیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه با تاکید بر اینکه کارکرد اجتماعی باغ ۴۵۰ هکتاری لاکان بیش از کارکرد اقتصادی مستقیم آن مدنظر است افزود: تقویت بعد اجتماعی این پروژه می تواند بر روند توسعه شهر اثرگذار باشد.

سید امیرحسین علوی خواستار ارائه برنامه های مدنظر سرمایه گذاران با بررسی دقیق شد و گفت: در صورتیکه پیشنهاد سرمایه گذاری مشخص با برآورد هزینه ها ارائه شود می توان در خصوص آن تصمیم گیری کرد.

وی در پایان گفت: مدیریت شهری رشت نگاه مثبتی به ورود سرمایه گذاران دارد و امتیازات ویژه ای را نیز برای سرمایه گذاران در نظر می گیرد اما خواستار ارائه شفاف و دقیق پیشنهادات است.

بکر بودن منطقه، فرصت متمایزی را برای سرمایه گذاری در پارک لاکان ایجاد کرده است

فرهام زاهد نیز خطاب به سرمایه گذار گفت: قطعا حمایت هایی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت برای سرمایه گذاری صورت می گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در ادامه با بیان اینکه برای سرمایه گذاری باید فرصت ها و تهدید ها با هم در نظر گرفته شود افزود: فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه و بکر بودن آن شرایط متمایزی را ایجاد کرده است.

زاهد در ادامه خواستار ارائه پیشنهاد مشخص در جلسه آتی و مذاکره بر روی مصادیق مشخص شد.

پروژه اقامتی گردشگری پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان ضمن رونق گردشگری، اشتغال زایی نیز به همراه دارد.

قدمی به نمایندگی از تیم سرمایه گذاری در این مذاکره طی سخنانی اظهار داشت: پیشنهاد مشخص ما برای سرمایه گذاری در رشت اجاره باغ ۴۵۰ هکتاری لاکان و راه اندازی یک مجموعه اقامتی گردشگری در پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان است که در فضایی ۱.۷ هکتاری سوییت هایی تعبیه شود.

این سرمایه گذار در ادامه با بیان اینکه این پروژه می تواند برای ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر اشتغالزایی به همراه داشته باشد افزود: باید برای هر پروژه ای پروفایل تخصصی تهیه شود.

وی در ادامه گفت: همانطور که مدیریت شهری رشت انتظار دارد پیشنهاد مشخصی از سوی سرمایه گذار ارائه شود در سوی مقابل شورا و شهرداری رشت نیز باید پروپوزالی تعریف شده برای پروژه های سرمایه گذاری ارائه کند تا گزینه مجهولی از دو سمت به خصوص برای شرکای خارجی ما باقی نماند.

این سرمایه گذار با تاکید بر اینکه در هیچ پروژه سرمایه گذاری بدون مطالعات جامع و استراتژی مناسب ورود نکرده است و ریسک های سرمایه گذاری را نیز در نظر می گیرد گفت: در پروژه ۴۵۰ هکتاری لاکان هم باید هزینه هایی نظیر راه دسترسی و فاضلاب در نظر گرفته شود و مطالعات دقیق صورت خواهد گرفت.

مذاکرات بر روی جزییات ادامه خواهد داشت

وی در پایان نسبت به سرمایه گذاری در پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان ابراز علاقمندی کرد و مقرر شد در جلسات آتی در خصوص جزییات این پروژه سرمایه گذاری مذاکره شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز