خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

رونق تولید کشاورزی در گیلان با افزایش قیمت برنج و چای

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۷۰۴

استاندار گیلان در نشست شورای اداری استان گیلان با بیان تهمت‌های بسیاری که در حوزه چای‌کاری به دولت زده شد، گفت: با افزایش قیمت برنج و چای بار دیگر اشتیاق تولید چای و برنج در گیلان رونق گرفت.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در نشست شورای اداری استان گیلان گفت: انتخابات اخیر برگ زرین دیگری از دفتر قطور انقلاب اسلامی و برآمده‌ از اراده‌ ملت ایران و خاصه مردم فهیم استان گیلان است.

وی با اشاره به فرا رسیدن سوم خرداد خاطرنشان کرد: در سال‌های ابتدای انقلاب اسلامی که ارکان مختلف نظام به تازگی در حال شکل‌گیری بود، دچار جنگ تحمیلی شدیم و ضد انقلاب نیز از اطراف به کشور ضربه زدند و سعی کردند پایه‌های انقلاب را درهم شکنند اما در همان دوران سخت مردم انقلابی و فهیم ایران در کنار هم و با قدرت افتخاراتی همچون فتح خرمشهر را در سایه همدلی و همزبانی رقم زدند که امروز  مصداق این همدلی‌ها و هم‌زبانی‌ها را می‌توان در حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات‌ مختلف نظیر انتخابات جمعه مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه مردم تا هر زمان که دلگرم باشند حضور آگاهانه‌ای که اخیراً داشتند را ادامه خواهند داد، افزود: باید قدر این مردم همیشه همراه را بدانیم.

وی با بیان اینکه مردم با حضور مقتدرانه و با علم و دانایی و همچنین با اهداف مشخص پیام همبستگی ملت ایران را به جهانیان اعلام کردند، تصریح کرد: مردم ما با حضور پرشور در انتخابات اخیر پیام محکمی برای‌استکبار جهانی صادر کردند و با حضوری منسجم و همدل و بدون توجه به سلایق و تفکرات مختلف موجود در کشور در صحنه انتخابات حاضر شدند و اعلام کردند که ما خود سرنوشت کشور را رقم می‌زنیم و دولتی برآمده از رأی و نظر آحاد مردم را تشکیل می دهیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به برخی خدمات دولت شامل مهار تورم 43 درصدی و کاهش آن به کمتر از 9 درصد و افزایش میزان اشتغال نسبت به گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه متأسفانه برخی با بی‌انصافی‌بجای اینکه عملکردهای مثبت دولت را ببینند و بشونند آن را عملی‌تبلیغی شمردند، خاطرنشان کرد: ما برای خدمت آمده‌ایم و تا زمانی که تکلیف بر ما جاری است به خدمتگزاری مشغول خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در روند برگزاری انتخابات هم مشکلی نیامد و نیروهای دست اندرکار خوب عمل کردند، خاطرنشان کرد: مردم آگاه و فهیم هستند و خرسندیم که فرصت دادند تا دولت مستقر به امر خدمات رسانی خود ادامه دهد و آن را برگزیدند.

 نجفی به مشارکت نزدیک به  83 درصدی مردم گیلان و رأی 70 درصدی آنان به دولت مستقر اشاره کرد و با بیان اینکه انتخابات اخیر بدون حتی لحظه‌ای توقف و با برنامه ریزی دقیق برگزار شد و مدیران برگزاری آن به صورت نفس گیر مشغول هر چه بهتر و قانونی‌تر برگزار شدن انتخابات بودند، گفت : مردم ما نیز با ایستادن در صف‌های طولانی اخذ رأی پیام رضایت خود را از دولت مردان و خادمان نظام مقدس اسلامی ارسال کردند و خواهان ادامه همین روند شدند که این موضوع بار دولت را سنگین تر می کند و لازم است اگر کوتاهی در گذشته بوده است کنار گذاشته شود و چابک‌تر و بهتر عمل شود.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با وحدت و هم دلی همه مسئولان و مردم در کنار یکدیگر برای رسیدن به توسعه پایدار تلاش و خدمت خواهد کرد.

 استاندار گیلان با اشاره به اینکه مردم بار دیگر دولت و تدبیر و امید را برای روندتوسعه انتخاب کرده اند گفت: مردم با اعتماد به دولت تدبیر و امید تکیه کرده و بدین سبب وظیفه همه مسئولان و دست اندرکاران است که بیش از گذشته آرامش را برای جامعه فراهم کنند.

 رئیس شورای تأمین استان گیلان مضایق دولت که در اثر تحریم‌های ظالمانه روز به روز بیشتر می‌شد را بیان کرد و با اشاره به رفع تحریم‌های ظالمانه پس از مذاکرات تیم دیپلماسی کشورمان و ایجاد فضای ثبات و آرامش در کشور، گفت : امروز در شرایطی هستیم که با ادامه سیاست‌های دولت تدبیر و امید؛ امید به رفع بسیاری از مشکلات کشور داریم و در این راه از کمک همه مردم از جمله اقشار،بانوان و اقلیت‌ها که همواره و بخصوص در انتخابات اخیر با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رأی گیری اعتقاد و پایبندی خود به انقلاب اسلامی را ثابت کرده‌اند استفاده خواهیم کرد.

استاندار گیلان به روستای اسطلخ جان که در این دولت به عنوان روستای بدون بیکار معرفی شده اشاره کرد و با بیان اینکه در این حوزه برنامه‌های زیادی دارم خاطر نشان کرد : نتیجه چنین اقداماتی این است که می‌بینیم امروز بیش از 500 رأی از 600 رأی مردم این روستا به این دولت داده شده است.

وی گفت : این آمارها  در روستاها دارای پیام است و مردم دیده‌اند استاندارشان چند بار به این روستا سفر کرده و این روستا حداقل بیکار را دارد و به دولت اعتماد کردند.

وی به صنعت ابریشم نیز اشاره کرد و گفت : در این دولت شاهد افزایش 2.5 برابری تولید ابریشم بودیم حال اینکه در سال 84 به بعد شاهد افت آن به یک دوازدهم بودیم و مردم این تفاوت را حس کردند و بجای اینکه نقدینگی روزمره و بدون برنامه را بپذیرند، دل در گرو این دولت و راه‌کارهای آن برای مهار تورم، رشد اقتصادی و افزایش ایجاد اشتغال بستند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تلاش و کوشش مستمر و همدلی و همراهی با مردم  را رمز موفقیت مسولین دانست و خاطر نشان کرد: بهبود نرخ بیکاری در سال‌های تصدی دولت تدبیر و امید بیانگر این تلاش‌ها و اقدامات است.

وی وظیفه مسئولان را سنگین‌تر از همیشه دانست و با بیان اینکه بایستی به حقوق مردم احترام بگذاریم خاطر نشان کرد : این افتخارات متعلق به نظام اسلامی و همه مدیران است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان گفت : ما مکلف به این هستیم تا زمانی که به مسند هستیم فعالیت کنیم و پای کار باشیم حال اینکه بعضاً عکس این عمل کردند.

وی با بیان اینکه ضعف ها و کاستی های آن دوره را شناسایی و در صدد رفع آن  بر آییدگفت: مردم با رأی خود نشان دادند مدیرانی چابکتر، توانمندتر،شجاع تر  و پاک‌تر می‌خواهند  و مردم با آمدن پای صندوق های رای خواستار مطالباتی هستند که نباید نادیده گرفته شود.

وی همچنین ادامه داد: کارنامه شما عملکرد شما است. باید مطالبات مردم، شعارها و توقعات آنها و چشم انداز توسعه کشور در نظر گرفته شود.

استاندار گیلان برنامه محور بودن مدیران را اصلی جدی عنوان کرد و با بیان اینکه می‌بایست برای رفع مشکلات مردم نظیر اشتغال حرکت‌های نوینی صورت گیرد، تصریح کرد : با توکل به خداوند متعال و تأثی از بیانات مقام معظم رهبری و امام انقلاب امیدوارم بتوانیم مشکلات کشور را با تدبیر و عقلانیت حل کنیم.

نجفی خاطرنشان کرد :در آستانه حلول ماه مبارک رمضان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تشکیل ستاد تنظیم بازار مصمم هستیم شرایط لازم برای استقبالی پرشور در کمال آرامش و آسایش را برای مردم رقم بزنیم

وی با بیان تهمت‌های بسیاری که در حوزه چایکاری به دولت زده شد گفت: : با افزایش قیمت برنج و چای بار دیگر اشتیاق تولید چای و برنج در گیلان رونق گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز