خبرگزاری کار ایران

فرماندار تالش مطرح کرد:

کوچ نشینی کهن ترین شیوه زیست بشر است/ لقب گرفتن ایلات و عشایر به «دیدنی ترین جاذبه عصر تکنولوژی»

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۷۰۰

فرماندار تالش گفت: کوچ نشینی کهن ترین شیوه زیست بشر است و همین شیوه خاص زندگی سبب شده ایلات و عشایر به “دیدنی ترین جاذبه عصر تکنولوژی” لقب بگیرند.

به گزارش ایلنا از تالش، امروز جلسه ای تحت عنوان کارگروه امور عشایری شهرستان به ریاست سید عیسی مهدوی فرماندار در سالن اجتماعات فرمانداری تالش برگزار شد .

سید عیسی مهدوی فرماندار تالش اظهار کرد : عشایر به شیوه ای جذاب و باورنکردنی طی قرن ها و سال های طولانی اقدام به حفظ سنن و آداب و رسوم گذشته خود نموده اند و این اصالت به جاذبه ای برای صنعت گردشگری تبدیل کرده  اند .

وی افزود : مسکن عشایر و سبک زندگی آن ها، زبان، موسیقی، غذاهای محلی، صنایع دستی، رقص و لباس های محلی به همراه آیین های به جای آوردن جشن های عروسی و محلی از مهم ترین جاذبه های ایلات و عشایر است. بارزترین مشخصه ایلات و عشایر شیوه زیست آنان است که بر خلاف یک جا نشینان روستایی و شهری، در کوچ و نقل و انتقال دایمی سیاه چادرها و رمه های خود هستند.

فرماندار تالش گفت: کوچ نشینی کهن ترین شیوه زیست بشر است که پابرجا بودن آن تا عصر حاضر از بزرگ ترین جاذبه های این شیوه معیشت محسوب می شود و همین شیوه خاص زندگی سبب شده ایلات و عشایر به “دیدنی ترین جاذبه عصر تکنولوژی” لقب بگیرند.

مهدوی اشاره کرد : ترکیب اجتماعی جمعیت ایران، متشکل از سه جامعه متمایز شهری، روستایی و عشایری است. حیات اجتماعی در این سرزمین از دیرباز متأثر از روابط متقابل و زندگی توأمان جوامع مذکور بوده و در این میان، جامعه عشایری همواره، نقشی بارز و تعیین کننده در سرنوشت سیاسی و زندگی اقتصادی کشور داشته است و پهنه وسیعی از ایران، قلمرو زیست و فعالیت این جامعه بوده که اکنون نیز کمابیش چنین است. گرچه امروزه عشایر نسبت محدودی از جمعیت کشورند ولی به اقتضای شیوه زیست، قلمرو وسیعی از کشور، فضاهای زیستی عشایری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز