خبرگزاری کار ایران

اعضای هیات علمی همایش استاد شهریار معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۲۶۲

همایش بین‌المللی «فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار» همزمان با ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۳(روزملی شعر و ادب) که بعنوان روز بزرگداشت استاد شهریار، در تقویم ملی ایران به ثبت رسیده، برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش بین‌المللی فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار، اعضای هیات علمی این همایش را معرفی کرد.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل علیمحمدی کفت: با بررسی‌های انجام شده هادی بهجت تبریزی فرزند استاد شهریار، دکتر باقر صدری‌نیا، دکتر صمد رحمانی، دکتر مینو امیرقاسمی، زکریا طرزمی، استاد جمشید علیزاده، دکتر حمید سفیدگر، دکتر رحمان مشتاق‌مهر، دکتر اسدالله واحد، استاد مصطفی قلیزاده‌علیار، دکتر حسن ذوالفقاری، دکتر منصور ثروت، دکتر کاووس حسن‌لی، دکتر توفیق سبحانی، دکتر اکبری‌بیرق، حسن علیزاده‌پروین، دکتر محمد خاکپور، خسرو سرتیپی و محمدمحمدپور به عنوان اعضای هیات علمی این همایش انتخاب شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آوازهٔ اشعار نغز استاد شهریار هم در سرزمین ایران اسلامی و هم در فراسوی مرزهای این خاک زرخیز طنین‌انداز شده و نام او را از قید زمان و مکان فرا‌تر برده است.

علیمحمدی تاکید کرد: استاد شهریار در قلمرو ادب و فرهنگ ایران‌ زمین از چنان مرتبهٔ والای سخن‌سرایی برخوردار است که از تعریف، تمجید و تحسین بی‌نیاز است و امروز کمتر کسی است که با شعر و ادب الفتی داشته باشد و «شهریار» را نشناسد.

وی افزود: همایش بین‌المللی «فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار» همزمان با ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۳(روزملی شعر و ادب) که بعنوان روز بزرگداشت استاد شهریار، در تقویم ملی ایران به ثبت رسیده، برگزار می‌شود.

علیمحمدی، محورهای همایش بین‌المللی فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار شامل: آداب و رسوم ایرانی – اسلامی در آثار استاد شهریار، بازیهای محلی در آثار استاد شهریار، قصه‌ها و داستان‌های محلی در آثار استاد شهریار، نقش موسیقی در اشعار استاد شهریار، ترانه‌ها، ضرب المثل هاو متل‌ها در آثار استاد شهریار، مقایسهٔ آثار فولکلوریک شهریار با نظایر بومی و خارجی، مردم گرایی در آثار استاد شهریار، بازتاب فولکلور آذربایجان در اشعار استاد شهریار، بازخوانی جامعه‌شناختی و روان‌شناختی منظومهٔ حیدربابا، هویت‌شناسی اندیشهٔ استاد شهریار، نوآوریهای ادبی در آثار استاد شهریار، بررسی اندیشه‌های اجتماعی استاد شهریار، گردشگری فرهنگی و ادبی در آذربایجان‌شرقی(بناهای تاریخی و گردشگری آذربایجان در آثار استاد شهریار) و زمینه‌های تاریخی و جغرافیایی منظومه حیدربابا، اعلام کرد و گفت: آخرین مهلت ارسال اصل مقالات را تا سی‌ام مردادماه ۱۳۹۳ تعیین شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز