خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت موسس انجمن رویش سبز جنوب:

این انجمن باعثهوشیاری ما در حفاطت از محیط زیست شده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۵۳۹

نوع برخوردها، انتقادات و سوال‌های اعضا از این انجمن، ما را به این فکر انداخت که این گردهمایی را به منظور شناخت بهتر اهداف انجمن برگزار کنیم.

اولین گردهمایی اعضای انجمن رویش سبز جنوب به منظور تشریح اهداف انجمن و همراه با آموزش حفاظت از محیط زیست در صبح امروز شنبه در سالن اجتماعات مدرسه شهید صالح یاسین شهر لامرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد و مهر، عضو هیئت موسس انجمن رویش سبز جنوب به تشریح اهداف انجمن پرداخت و افزود: نوع برخوردها، انتقادات و سوال های اعضا از این انجمن، ما را به این فکر انداخت که این گردهمایی را به منظور شناخت بهتر اهداف انجمن برگزار کنیم.

زهرا آراسته بیان داشت: اقدامات نمادینی که توسط انجمن صورت می گیرد به عنوان وظیفه اصلی انجمن نیست.

وی با طرح سوالی که آیا بشر که صاحب محیط زیست است، به هر نحوی می تواند آن را در اختیار خود قراردهد؟ ادامه داد: قطعا جواب این سوال خیر است و ما مالک محیط زیست نیستیم و عناصر زیست محیطی یک زنجیره منحصر به فرد هستند که هرکدام از اجزای طبیعت، یکی از حلقه های زنجیر را تشکیل می دهند.

آراسته تصریح کرد: نه ما و نه هیچ کدام از اجزای این حلقه، حق بر هم زدن این زنجیره را نداریم چرا که اگر ما بخواهیم به این شکل فکر نکنیم نیز حیات انسان با تخریب حلقه های این زنجیره در خطر خواهند بود.

وی گفت: ممکن است ما در جامعه ای زندگی کنیم که دولت و سازمان های اجتماعی که وظایف آنها در ارتباط با اهداف انجمن هستند به وظایف خود به درستی عمل نکنند و این بدیهی است که ما در یک فقر فرهنگی به سر می بریم.

او با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی یکی از اهداف انجمن است، اظهار داشت: ما شاهد یک سری تخریب های محیط زیست در این شهر هستیم که این بر می گردد به همان نگرش و بینش های افراد که ما در وهله اول باید نگرش و بینش های افراد آن جامعه را به خوبی تشخیص دهیم.

آراسته ادامه داد: برای آنکه ما فرهنگی درست و غنی داشته باشیم باید یک سری نیازها و اهداف درست را دنبال و جایگزین آن باورهای غلط کنیم و این طور آداب و رسوم آن منطقه دچار تغییر می شود.

وی باتاکید براینکه حوزه فرهنگ متفاوت از حوزه های دیگر است، بیان داشت: کار فرهنگی نیاز به زمان دارد و نمی توان ره صد ساله را یک شبه طی کرد.

عضو هیئت موسس انجمن رویش سبز جنوب گفت: ما در همین جامعه بزرگ شده ایم و اگر قرار است که کار فرهنگی صورت گیرد باید از خود و خانواده شروع کرد.

وی با اشاره به اینکه انجمن رویش سبز جنوب دارای بیش از ۳۰۰ عضو است، بیان داشت: کار فرهنگی قبل از هرچیز مستلزم این است که اعضا در یک سطح فرهنگی مطلوب قرار داشته باشند و اینگونه می توانند افراد دیگری را آموزش دهند.

او نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست را موثر دانست و تاکید کرد: آموزش همگانی وظیفه همه اعضای انجمن است و باید از هر رسانه برای اشاعه فرهنگ زیست محیطی استفاده کنیم و یک سری هنجارهای جدید را جایگزین هنجاری غلط کنیم.

وی افزود: همه ی ما در یک حالت نیمه بیدار قرار داریم و انجمن رویش سبز جنوب ما را در مورد توجه به محیط زیست در حالت هوشیار قرارداده است و مرحله بعد از بیداری نیز آگاه کردن است که ما در انجمن به دنبال آن هستیم و نیازمند آن است که آموزش ببینیم و آموزش دهیم تا اینکه اعضای هوشیارتری داشته باشیم.

عضو هیئت موسس انجمن رویش سبز جنوب تصریح کرد: تعدد اهداف باعثهدر رفتن انرژی ما خواهد شد و اگر بر روی یک هدف تمرکز کنیم نیز نتیجه خواهیم گرفت.

وی در پایان با تاکید براینکه این انجمن به نهاد یا شهرستان خاصی وابسته نیست بیان داشت: اعضای محترمی که پیشنهادی دارند و در صورتی که با اهداف انجمن در تناقض نباشد نیز استقبال خواهیم کرد.

در حاشیه این جلسه، عباس علیزاده عضو هیئت موسس انجمن رویش سبز جنوب نیز آموزش های حفاظت از محیط زیست و اساسنامه انجمن را برای اعضا توضیح دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز