خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت؛

افتتاح چهار واحد تولیدی صنعتی در منطقه آزاد انزلی

به مناسبت هفته دولت، چهار واحد تولیدی صنعتی در شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد بندرانزلی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا از بندر انزلی، به مناسبت هفته دولت، چهار واحد تولیدی صنعتی در شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد بندر انزلی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

این چهار واحد تولیدی صنعتی از  واحدهای غیرفعال بوده که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مدار تولید قرار گرفته است و  در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، چاپگر صنعتی، صنایع غذایی و بسته بندی، در هفته دولت به صورت رسمی شروع به کار می‌کنند.

ارزش سرمایه‌گذاری صورت گرفته از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این واحدهای تولیدی صنعتی بیش از 200 میلیون ریال است و زمینه اشتغالزایی مستقیم برای 150 نفر را فرآهم کرده است.

براساس این گزارش واحد تولید چاپگر صنعتی، تجهیزات بیمارستانی، ظروف و بسته‌بندی ماهی با همت 4 سرمایه‌گذار بخش خصوصی در هفته دولت فعالیتشان آغاز می‌شود.

سازمان منطقه آزاد انزلی در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و در جهت اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی اقدام به فعالسازی واحدهای راکد صنعتی کرده است و مجموع واحدهای تولیدی فعال شده در دو سال گذشته از سوی سازمان افزون بر 40 واحد تولیدی رسیده که  این واحدها با سرمایه‌گذاران جدید در مدار تولید، اشتغالزایی و صادرات به کشورهای منطقه قرارگرفته‌اند.

در این میان استفاده از معدود ظرفیت‌های غیر فعال ناشی از برخی طرح‌های سرمایه‌گذاری راکد گذشته در شهرک‌های صنعتی، کیفیت مناسب محصولات تولیدی و صادرات محور بودن، عدم آلایندگی زیست محیطی و اشتغالزایی مناسب از مهمترین مزایای طرح‌های سرمایه‌گذاری فوق در منطقه آزاد انزلی است.

کد خبر : ۴۰۳۹۵۷