خبرگزاری کار ایران

سرمایه گذاری2.5 میلیارد دلاری بخش خصوصی درمنطقه ویژه پارس/آغاز تولید 480 هزار بشکه میعانات از سال 94

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بخش خصوصی دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در طرح فراگیر پالایشی سیراف در این منطقه سرمایه گذاری می‌کند.

به گزارش ایلنا، مهدی یوسفی گفت: عملیات اجرایی این طرح شامل هشت پالایشگاه میعانات گازی مستقل هر یک به ظرفیت ۶۰ هزار بشکه و در مجموع ۴۸۰ هزار بشکه در روز به همراه تاسیسات یوتیلیتی‏، پشتیبان و واحدهای فرآیندی دراردیبهشت سال ۹۴ آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: در جلسه مشترک ۱۹ اسفند ماه سرمایه گذاران بخش خصوصی این طرح و وزیر نفت قرعه کشی اراضی بین سرمایه گذاران انجام شد.

یوسفی ادامه داد: این پروژه از مهم‌ترین طرح‌های وزارت نفت دولت یازدهم برای زمینه سازی و ترغیب بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در صنعت نفت است که برای اجرای این پروژه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین شده است.

وی بیان کرد: محل اجرای این پروژه در سایت دو (پارس کنگان) منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح فراگیر پالایشی سیراف علاوه بر جلوگیری از خام فروشی میعانات گازی و ایجاد ارزش افزوده برای کشور، فرصت‌های شغلی قابل توجهی نیز در این زمینه ایجاد می‌شود.

کد خبر : ۲۵۹۸۵۹