خبرگزاری کار ایران

ایرج بنیادی خبر داد:

کاهش 13 درصدی تولید کارخانه‌های فرآوری شیر در گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۳۴۰

معاون تولیدات امور دامی جهاد کشاورزی گیلان از کاهش 13 درصدی تولید کارخانه‌های فرآوری شیر در گیلان خبر داد

به گزارش ایلنا  از رشت، ایرج بنیادی عصر امروز در جلسه تنظیم بازار گیلان با اشاره به ظرفیت 257 هزار تنی تولید شیر در استان بیان کرد: مقداری از شیر تولیدی جمع‌آوری و فرآوری می‌شود و بخش دیگر در سطح روستاها به مصرف می‌رسد.

معاون تولیدات امور دامی جهاد کشاورزی گیلان به جمع‌آوری 36 هزار و 900 تن شیر در سال گذشته در گیلان اشاره کرد و تصریح کرد: شیر تولیدی توسط مراکز جمع‌آوری و تعاونی‌های تولیدی به کارخانه‌های فرآوری تحویل شده است.

بنیادی با بیان اینکه 63 هزار و 600 تن شیر سال گذشته در استان فرآوری شده است، تصریح کرد: آمار مذکور نسبت به سال 93 مقدار 10 هزار تن کاهش نشان می‌دهد.

معاون تولیدات امور دامی جهاد کشاورزی گیلان به کاهش 40 درصدی صادرات شیر از گیلان به خارج از استان در سال 94 اشاره کرد و گفت: سال گذشته 31 هزار تن شیر وارد گیلان شده است و نسبت به سال 93 کاهش داشتیم.

وی از کاهش 13 درصدی تولید کارخانه‌های فرآوری شیر در گیلان خبر داد و بیان کرد: سال گذشته 4 هزار و 800 تن شیر از استان خارج شده است.

بنیادی با اشاره به مصرف سرانه 90 لیتری شیر در استان، خاطرنشان کرد: سال گذشته کارخانه‌های فرآوری مشکلی در تحویل شیر نداشتند.

معاون تولیدات امور دامی جهاد کشاورزی گیلان به کوتاهی تحویل شیر توسط کارخانه‌های فرآوری از ابتدای امسال در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: طبق مصوبه دولت قیمت شیر خریداری از دامداران لیتری یک‌هزار و 440 تومان اعلام شد و پس از آن 100 تومان کاهش پیدا کرد اما کارخانه‌ها حاضر به تحویل شیر با این قیمت نیستند و اعلام می‌کنند شیر را باید با قیمت پایین‌تری خریداری کنیم.

وی تنها درآمد دامداران را عرضه شیر و در کنار آن فروش گوساله عنوان کرد و افزود: روند فعالیت دامداری‌های استان به‌شدت تحت تأثیر قیمت شیر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کارخانه‌های فرآوری شیر بیش از 4 میلیارد و 700 میلیون تومان به تشکل‌های دامداری گیلان بدهکار هستند، اظهار کرد: قرار بود هر 15 روز یا ماهانه بدهی دامداران تسویه شود اما اکنون این روند طولانی شده است.

معاون تولیدات امور دامی جهاد کشاورزی گیلان متذکر شد: اگر روند مذکور ادامه داشته باشد وضعیت پرورش دام در گیلان دچار مخاطره می‌شود و لازم است به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

بنیادی با بیان اینکه تسهیلات مورد نیاز را نتوانستیم امسال در اختیار دامداران بگذاریم، تصریح کرد: از صندوق توسعه ملی هیچ اعتباری برای دامداران در نظر گرفته نشده و نتوانستیم از این قشر حمایت کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز