خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

گیلان به احیای صنعت نوغان‌داری جمهوری آذربایجان کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۴۶۵

استاندار گیلان با اشاره به تولید محصولات نظیر برنج ، چای و ابریشم در گیلان گفت : گیلان کلکسیونی از محصولات کشاورزی است که زمینه خوبی برای توسعه صادرات به جمهوری آذربایجان است.

به گزارش ایلنا از رشت، راهکارهای گسترش همکاری‌های کشاورزی جمهوری آذربایجان و گیلان عصر امروز  در دیدار معاون وزیر کشاورزی آذربایجان با استاندار گیلان بررسی شد.

استاندار گیلان در این نشست با یادآوری دیدارهای متعدد روسای کمبود و کشور ایران و آذربایجان در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: طی 3 سال اخیر در دولت تدبیر و امید سکونی که در دوران 10 ساله عدم برگزاری کمیسیون مشترک همکاری وجود داشت از بین رفت و دو کشور فعالانه در این بخش عمل کردند.

وی با بیان اینکه اکنون ارتباطات خوبی بین دو کشور ایران و آذربایجان شکل گرفته، افزود: باید از توانمندی‌های دو کشور در بخش‌های متخلف بهره گرفت.

محمد علی نجفی با اشاره به تولید محصولات نظیر برنج، چای  و ابریشم در گیلان افزود: گیلان کلکسیونی از محصولات کشاورزی است که زمینه خوبی برای توسعه صادرات به جمهوری آذربایجان است.

وی  این دیدار را در راستای توافقات بخش کشاورزی و تأمین نیازها در زمینه دانش فنی و محصولات کشاورزی دانست و گف: مسئولان کشاورزی آذربایجان می توانند از تجربیات و دانش فنی کارشناسان کشاورزی گیلان بهره بگیرند.

وی با اشاره به درخواست کشور آذربایجان برای کمک به احیای صنعت نوغان‌داری این کشور  اظهار داشت: الحمدا... شرکت نوغان‌داری ایران دارای سابقه درخشانی در این بخش بوده و در این زمینه می‌تواند همکاری‌های لازم را انجام دهد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از آمادگی گیلان برای صادرات مرغ به کشور آذربایجان خبر داد و افزود: باتوجه به تولید 2.5 تا 3 برابری مرغ نسبت به مصرف، آمادگی صادرات در این بخش به سایر کشورها وجود دارد .

معاون وزیر کشاورزی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با بیان اینکه مناسبات بین دو کشور ایران و آذربایجان در حال گسترش است، افزود: علاقه‌مندیم از ظرفیت‌های 2 کشور استفاده شود.

الهام قلی‌اف هدف از سفر خود را افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی به خصوص در زمینه‌های کشاورزی اعلام کرد، گفت: در آینده‌ای نزدیک قرار است در زمینه‌های توتون، چای، واردات مرغ و طیور از گیلان اقدام کنیم.

معاون وزیر کشاورزی جمهوری آذربایجان گفت: برای احیای صنعت نوغان‌داری در این کشور از دانش‌فنی کارشناسان ایرانی بهره خواهیم گرفت.

وی با اظهار خوشحالی از رفع تحریم‌های کشور با انجام برجام خاطرنشان کرد: تا زمانی‌که بتوانیم کالا یا خدماتی را از کشور دوست ایران وارد کنیم هیچ‌وقت سراغ کشور دیگری نخواهیم رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز