خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز می‌شود؛

طرح سرشماری عمومی کشاورزی از پنجم مهر ماه سال جاری

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۲۹۶

طرح سرشماری عمومی کشاورزی با هدف جمع آوری اطلاعات ساختاری و پایه‌ای در کوچک‌ترین سطح جغرافیایی از پنجم مهر در سرار کشور آغاز و تا ۱۸ آبان ماه ادامه دارد.

استاندار گیلان از آغاز طرح سرشماری عمومی کشارزی همزمان با سراسر کشور از پنجم مهرماه جاری در گیلان خبرداد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی بابیان اینکه چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی همزمان با سراسر کشور از پنجم مهر ماه در گیلان آغاز می‌شود، اظهار کرد: این سرشماری با هدف جمع آوری اطلاعات ساختاری و پایه‌ای در کوچک‌ترین سطح جغرافیایی یعنی آبادی تا هیجدهم آبانماه انجام می‌شود.

وی افزود: برای کاهش ضریب خطا در این سرشماری، مأموران آموزش دیده با ابزار الکترونیکی و حذف کاغذ به خانوار‌ها مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز واحدهای تولید کشاورزی را جمع آوری می‌کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه نتایج این سرشماری مورد استفاده برنامه ریزان و تصمیم گیران قرار می‌گیرد، افزود: از اینرو ارائه نتایج صحیح و دقیق می‌تواند بستر لازم را برای توسعه بخش کشاورزی فراهم کند.

وی ابراز داشت: انتظار می‌رود کشاورزان عزیز با صبر و حوصله اطلاعات دقیق را ارائه دهند زیرا این اطلاعات فقط در زمینه تصمیم گیری در مورد مسائل کشاورزی استفاده می‌شود.

به گفته نجفی، آمار سطح زیرکشت اراضی کشاورزی، انواع محصولات، تعداد گلخانه‌های استان، دام سنگین و سبک و طیور سنتی، پرورش ماهیان گرم آبی و سرد آبی، کرم ابریشم و زنبورداری از جمله اطلاعاتی است که در این سرشماری به صورت دقیق به دست می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: هرچه این یافته‌ها و داده‌ها دقیق‌تر باشد در روند تصمیم گیری‌ها برای کشاورزان مؤثر و مفید‌تر خواهد بود.

استاندار گیلان با اشاره به قدیمی شدن چارچوب حاصل از سرشماری کشاورزی سال ۸۲ افزود: به عنوان مثال هم اکنون آمارهای متفاوتی در مورد سطح زیرکشت و تولید محصولات کشاورزی چای و برنج وجود دارد که باتوجه به هرکدام از این آمار تصمیمات گرفته شده برای برنامه ریزی‌های انجام شده در بخش‌های مختلف از جمله مسئله واردات که از دغدغه‌های اصلی در این زمینه است متفاوت خواهد بود.

وی با تاکید بر معاونت برنامه ریزی، فرماندران و سازمان جهادکشاورزی برای اجرای دقیق سرشماری عمومی کشاورزی از آمادگی گیلان برای آغازاین سرشماری خبر داد و گفت: با توجه به نقش مهم و زیربنایی بخش کشاورزی در اقتصاد گیلان، باید از استان‌هایی باشیم که سرشماری کشاورزی در آن با دقت و سرعت انجام می‌شود چرا که نتایج حاصل از سرشماری کشاورزی در تدوین نقشه راه استان نقش اساسی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز