خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران خبر داد:

«کنف‌کار» تعطیل شد / بیکاری ۳۱ کارگر

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۴۳

چکیده: «در پی شکایت ۲۵ نفر از کارگران بازنشسته کارخانه کنف کار در دادگاه قضایی شهرستان سنگر برای دریافت معوقات حقوقی خود این کارخانه با حکم قضایی از تاریخ ۱۵ آبان ماه تعطیل اعلام شده است».

نماینده کارگران شرکت کنف کار رشت از تعطیلی این واحد تولیدی و بیکاری ۳۱ کارگر این کارخانه خبر داد و گفت: کنف‌کار با حکم قضایی دادگاه شهرستان سنگر تعطیل شده است.

«عباس کارگر» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: در پی شکایت ۲۵ نفر از کارگران بازنشسته کارخانه کنف کار برای دریافت معوقات حقوقی خود، این کارخانه از تاریخ ۱۵ آبان ماه با حکم قضایی تعطیل اعلام شده است.

اوبا بیان اینکه با این حکم ۳۱ کارگر باقی مانده این کارخانه نیز بیکار شدند افزود: از مجموع ۶۱ کارگر این کارخانه که در سال ۹۲ استخدام شده‌اند، ۳۰ نفر پیش از تعطیلی قانونی کارخانه با تصمیم کارفرما اخراج شده بودند.

این فعال کارگری رقم مطالبات بازنشستگان این کارخانه را ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و اظهار داشت: میزان بدهی کارخانه به بازنشستگان بیشتر از رقم مذکور بود که سرمایه گذار جدید با پرداخت ۸۵۰ میلیون تومان به بازنشستگان بخشی از حق سنوات آنان را پرداخت کرد.

نماینده کارگران ادامه داد: علاوه بر بازنشستگان، کارگران نیز ۴ ماه از حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و این در حالی است که پیش از این نیز بخشی از دستگاه‌های کارخانه در پی شکایت جمعی از کارگران بازنشسته توقیف شده بود.

این فعال کارگری مجموع کارگران این واحد را قبل از سال ۹۰،۱۸۷نفر ذکر کرد و ادامه داد: به تدریج کارگران این کارخانه به بهانه افزایش مشکلات مالی بازنشسته شده‌اند اما هنوز بعد از گذشت چندین سال نتوانسته‌اند مطالبات خود را از کارخانه دریافت کنند.

او در مورد سابقه کار کارگران قدیمی شاغل در این کارخانه گفت: سابق کار ۹ کارگررسمی این کارخانه از ۱۸ تا ۲۷ سال است که ۷ نفر از این تعداد شرایط بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان آور را دارند.

نماینده کارگران کارخانه کنف کار عمده مشکلات این کارخانه را به دلیل خصوصی سازی بی‌برنامه دانست و گفت: کارخانه کنف کار از سال ۸۴ که به بخش خصوصی واگذار شد مالکان آن چندین بار تغییر کرده‌اند بطوری که اکنون کارگران نمی‌دانند مالک اصلی کارخانه کیست و باید مطالبات خود را چه کسی پیگیر شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز