خبرگزاری کار ایران

تعویق ۴ ماه حقوق کارگران رسمی فرش پارس قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۰۹۳

۸۰ کارگر رسمی کارخانه فرش پارس هر حقوق معوقه خود را با چهار ماه چهار تاخیر دریافت می‌کنند / تاخیر در پرداخت حق بیمه این کارگران مشکلاتی را برای اجرای قانون بازنشستگی زود هنگام بوجود آورده است.

یکی از کارگران کارخانه «فرش پارس» در شهرستان البرز قزوین از تعویق ۴ ماهه حقوق و بیمه ۸۰ نفر از کارگران رسمی این کارخانه تولید فرش ماشینی خبر داد.

وی که نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفت: حدود ۱۷ سال پیش کارخانه فرش ماشینی پارس به بخش خصوصی واگذار شد و از آن زمان به بعد تاخیر در پرداخت حقوق کارگران آغاز شد.

وی تعداد کارگران این کارخانه را ۲۸۰ نفر ذکر کرد و گفت: ۲۰۰ کارگر قراردادی این کارخانه در دریافت حقوق ماهانه خود در موعد مقرر مشکل چندانی ندارند اما ۸۰ کارگر رسمی کارخانه در برخی مواقع حقوق معوقه خود را با چهار ماه چهار تاخیر دریافت می‌کنند.

به گفته وی، علاوه بر تعویق ۴ ماه حقوق که مربوط به ماهای آذر، دی، بهمن و اسفند سال گذشته است دو ماه از حق بیمه کارگران نیز هنوز پرداخت نشده است و به همین دلیل دفترچه های درمانی کارگران برای تمدید دچار اشکال است.

او گفت: تاخیر در پرداخت حق بیمه کارگران مشکلاتی را برای کارگران مشمول قانون بازنشستگی زود هنگام بوجود آورده است بطوری که اخیرا ۲۰ نفر از کارگرانی که دنبال استفاده از این شرایط قانونی بودند به مشکل برخورد کردند.

توضیحات کارفرما

در این رابطه آقای «مصطفایی» مدیر کارخانه فرش پارس ضمن تایید تعویق حقوق کارگران رسمی این کارخانه، مشکلات مالی کارخانه را عامل به تاخیر افتادن حقوق کارگران دانست.

اوبا بیان اینکه معوقات حقوقی کارگران مربوط به ماهای گذشته است؛ افزود: هر ماه کارگران حقوق می گیرند اما حقوقی که به حسابشان واریز می شود مربوط به ماهای گذشته است.

به گفته وی فرش پارس وضعیت بحرانی نامناسبی را پشت سر گذاشته است و در حال حاضر سرمایه گذار این واحد با فراهم کردن امکانات مناسب و خریدماشین آلات روز سعی دارد وضعیت خوبی به بخش تولید ونیروی کار کارخانه بدهد.

مصطفایی از پرداخت شدن حقوق کارگران تا چند روز آینده خبر داد و گفت: کارگران مطمئن باشند حداکثر تا پایان هفته معوقات حقوقی آنان پرداخت می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز