خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان در دیدار با فرمانده مرزبانی ناجا:

پشتیبانی‌های ملی می‌تواند تقویت‌کننده مرزبانی گلستان باشد

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۹۵۱

استاندار گلستان با تاکید بر امنیت مرزهای گلستان اظهار کرد: گلستان با کمبودهایی در حوزه زیرساخت و برخی امکانات اولیه مواجه است و پشتیبانی های ملی می‌تواند تقویت کننده مرزبانی گلستان باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، حسن صادقلو در دیدار با فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: نیاز است در گردهمایی استان های مرزی کشوری در کنار هم قرار گیرند و مسائل خود را جهت آرامش هرچه بیشتر مرزها با یکدیگر درمیان گذراند.

وی با اشاره به گذشته تاریخی مرزهای گلستان، گفت: گلستان در سال های دور تاریخی از جمله مناطقی بوده که مورد تهاجم خارجی قرار می‌گرفته و بر همین اساس دیوار دفاعی گرگان که دومین دیوار دفاعی جهان است ، بنا گذاری شده است.

وی با بیان آرامش موجود در مرزهای گلستان یادآور شد: مدیریت استان تلاش کرده این آرامش و امنیت در گلستان به شکل ارزش افزوده خودنمایی کند.

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت های موادی از قانون جهت پشتیبانی و حمایت از استان‌های کمتر توسعه یافته خاطر نشان کرد: گلستان استانی تازه بناگذاری شده است و باید مورد توجه مدیریت کلان کشوری در امکانات، پشتیبانی و توازن بخشی قرار گیرد.

صادقلو با بیان مشارکت مردم در انتخابات اخیر گفت: گلستان در دور اول انتخابات با مشارکت 80/39 درصدی مردم رتبه نخست کشور و در دور دوم نیز مردم با مشارکت 60/25 درصدی حماسه آفرین بودند و علیرغم آنکه رنگین کمان اقوام است خوشبختانه کانون های بحران در آن به خوبی مدیریت شده است.

همچنین در این دیدار فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه مرزبانی اقدامی دفاعی، نظامی و دیپلماتیک است گفت: ما 8755 کیلومتر مرز با 15 کشور همسایه داریم و خوشبختانه با تمامی آنها در تعامل و ارتباط هستیم.

سردار قاسم رضایی با تاکید بر اینکه مرزبانی جمهوری اسلامی به تمامی مرزها اشراف کامل دارد یادآور شد: تمامی مناطق مرزی در وضعیت مساعد سرمایه‌گذاری است و ما درنقاط مرزی‌احساس تهدید نمی‌کنیم.

وی افزود: برای تقویت مرزهای کشور در برنامه 5 ساله ششم توسعه، 8000 میلیارد تومان پیش بینی کرده‌ایم؛ که امیدواریم با اختصاص این مبلغ شاهد تقویت بیشتر مرزها شویم.

لازم به ذکر است در این دیدار سردار میرفیضی فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان و سرهنگ رضایی نژاد فرمانده مرزبانی ناجا استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز