خبرگزاری کار ایران

افزایش حوزه های مشاوره و مددکاری، راهکار مهم پیشگیری اجتماعی از جرم

کد خبر : ۱۹۴۲۶۷

نهادهای مسوول در این امر باید با پلیس مشارکت داشته باشند تا بتوانیم در نهایت به هدف نهایی خود که همانا افزایش امنیت و احساس آن در جامعه است، دست یافته و به تحکیم بنیان های آن بپردازیم.

مشاور فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، افزایش حوزه های مشاوره و مددکاری را یکی از راهکارهای مهم در پیشگیری اجتماعی از جرم دانست.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار «بهرام نوروزی» با اشاره به اهمیت پیشگیری اجتماعی در وقوع جرائم، بر نقش و حضور دیگر دستگاه ها و مسوول سازی آنان در این خصوص تاکید کرد و گفت: پیشگیری اجتماعی، امری میان بخشی است و فقط یک سازمان و ارگان نمی تواند متولی تام آن باشد.

وی افزود: نهادهای مسوول در این امر باید با پلیس مشارکت داشته باشند تا بتوانیم در نهایت به هدف نهایی خود که همانا افزایش امنیت و احساس آن در جامعه است، دست یافته و به تحکیم بنیان های آن بپردازیم.

مشاور فرمانده ناجا، افزایش حوزه های مشاوره و مددکاری را یکی از راهکارهای مهم در پیشگیری اجتماعی در جرم دانست و اذعان داشت: با توجه به تغییرات سریع جامعه، مخاطرات اجتماعی در کمین جوانان و اقشار آسیب پذیرتر است، از این رو باید مشاوره و مددکاری را به عنوان رویکرد و راهکاری که می تواند موجبات کاهش اثرات مشکلات و آسیب ها را فراهم می کند، مدنظر قرار داد.

رییس پلیس پیشگیری سابق ناجا با اشاره به تجربیات خود در حوزه پیشگیری اجتماعی و سوابق خود در این حوز، گفت: باید سطوح مشارکتی نهادها و شهروندان در این حوزه را شناسایی و فعال کنیم زیرا شهروند مسوول و آگاه می تواند خود، بستری برای پیشگیری از وقوع جرم باشد.

نوروزی با اشاره به اینکه خوشبختانه پلیس از تعامل و اعتماد جامعه در موضوع پیشگیری اجتماعی برخوردار است، خاطرنشان کرد: شکل گیری پلیس پیشگیری و حاکمیت تفکر پیشگیرانه در گفتمان پلیس، گامی بزرگ در نیروی انتظامی و پیشگیری اجتماعی است و بطور قطع می توان از دستاوردهای این همایش برای هم افزایی توان سایر نهادها، دانشگاه ها و نخبگان در راستای نهادینه کردن پیشگیری اجتماعی از وقوع جرائم در جامعه بهره برد.

وی تاکید کرد: نهادینه شدن فرهنگ پیشگیری اجتماعی از جرم، هدفی بلندمدت است و نمی توان فقط با برگزاری یک همایش به آن رسید، بلکه این مهم نیازمند تدابیر آینده نگرانه است و باید برای آن برنامه ریزی های دقیق تری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز