خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد استان:

پرداخت ۶۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به نیازمندان گلستانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۲۲۸

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: کمیته امداد در سال گذشته با همکاری خوب بانک ها بیش از ۶۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به نیازمندان پرداخت کرد.

به گزارش ایلنای گلستان، عیسی بابایی اظهار کرد: کمیته امداد در سال گذشته برای ۱۱ هزار و ۷۸۷ نفر از مددجویان و نیازمندان جویای شغل در استان گلستان شغل ایجاد کند.فعالیت اشتغال زایی امسال امداد استان از اوایل خرداد و زودتر از سال گذشته آغاز شده است و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش خواهد شد تا پایان سال همه تعهدات و برنامه‌های کمیته امداد در حوزه اشتغال زایی محقق شده و به پایان برسد.

وی گفت: بیشترین افراد جامعه  هدف کمیته امداد و مددجویان این نهاد افراد ناتوان و یا سالمند هستند. با این حال ۳۰ درصد جامعه هدف ما در کمیته امداد توانایی و استعداد ایجاد شغل را دارند و امداد برای اشتغال زایی این افراد برنامه ویژه‌ای را در نظر گرفته است ضمن اینکه ۳۰ درصد منابع اشتغال زایی کمیته امداد نیز صرف ایجاد اشتغال برای نیازمندان غیر تحت پوشش می‌شود.

وی گفت: در راستای تحقق چنین سیاستی امسال بیش از ۱۵۰۰ خانوار  مددجو که سال‌های گذشته برای آنان شغل ایجاد شده است به توانمندی رسیده و درمراسم جشن خودکفایی از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان طرح راهبری شغلی را از جمله دیگر برنامه های اشتغال زایی کمیته امداد عنوان کرد و گفت: در راستای این طرح آن دسته از مددجویانی که تخصص و امکانات ایجاد شغل را ندارند و شرایط دریافت تسهیلات  را هم دارا نیستند با کمک راهبران شغلی وارد عرصه کار و تولید می شوند که در این زمینه سال گذشته ۳ هزار و ۸۰۰نفر از مددجویان کمیته امداد از این طریق و با نظارت راهبران شغلی صاحب شغل شده‌اند.

وی گفت: موضوع ضمانت های بانکی و برخی دستورالعملها از جمله مشکلات مددجویان جویای کار کمیته امداد در بانک‌ها بوده که انتظار داریم با توجه به نامگذاری امسال به نام رشد تولید، مهار تورم و با توجه به افزایش برنامه ایجاد اشتغال توسط کمیته امداد، چنین موانعی از پیش پای مددجویان برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز