خبرگزاری کار ایران

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه عنوان کرد:

تصادف، بیماری‌های قلبی و سرطان ۳ عامل مرگ و میر در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۸۷۱

تصادفات و حوادث، بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین سرطان را سه عامل اصلی مرگ و میر ایرانیان است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه ایران از آن دست کشورهایی است که مصدومان غیرعمد در آن بالا‌تر از استانداردهای جهانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، رامین رضایی، با اشاره به اینکه بیش از ۷ درصد از درآمد ناخالص ملی هزینه حوادثو… در کشور می‌شود، گفت: آمارهای موجود نشان می‌دهد که در حال حاضر سن امید در مردان ایرانی در حدود ۷۰ است.

وی با اشاره به اینکه سن امید زنان در ایران کمتر از ۷۳ سال است، افزود: متاسفانه همین عامل بالای سوانح در کشور باعثشده که سن امید به زندگی در ایران به صورت چشمگیری کاهش پیدا کند که این معضل باید هرچه سریع‌تر حل شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: یکی از مشکلاتی که امروز در جامعه ایرانی رونق پیدا کرده این است که افراد معلول باعثمی‌شوند که بخشی از نیروی کار جامعه عملا از چرخه فعالیت و تولید خارج شوند.

رضایی بیان داشت: سالانه بیش از ۶ میلیون تصادف و سانحه در دنیا رخ می‌دهد که تنها ۱۰ درصد از آن‌ها منجر به مرگ می‌شود ولی این رقم در ایران به میزانی بالاست که به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه حوادث، بیماری‌های قلبی، سرطان را سه عامل اصلی مرگ و میر ایرانیان عنوان کرد و افزود: در حدود ۳۰ درصد از مرگ و میر‌ها در ایران براثر سوانح و حوادثاست که این رقم در دیگر کشور‌ها کمتر از ۱۲ درصد است.

وی تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس ما ۲۱۹ هزار شهید داده‌ایم ولی آمارهای موجود نشان می‌دهد که در تصادفات سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۴ بیش از ۲۵۳ هزار نفر در این کشور کشته شده‌اند که این تعداد مرگ و میر در ایران بیش از کشته شدگان در هشت سال دفاع مقدس است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز