خبرگزاری کار ایران

۳۱ باند سرقت در کرمانشاه منهدم شد / برخورد با وارد کنندگان و نصابان ماهواره در استان

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۹۳۶

از ابتدای سال تاکنون ۳۱ باند سارقین در استان شناسایی و دستگیر شدند که براین اساس ۹۶ نفر دستگیر و ۳۹۷ فقره انواع سرقت اعتراف و کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در نشست خبری با خبرنگاران که در محل دفتر فرماندهی ناجا برگزار شد، اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۴۹ فقره اجرای طرح توسط ناجا استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، سردار منوچهر امان اللهی از کاهش ۵ درصدی سرقت‌ها در سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و اظهارداشت: در مدت چهارماهه سال جاری ۵۷۳۲ فقره سرقت کشف و ۲۳۰۵ نفر نیز در این رابطه دستگیر شده‌اند.

وی افزود: در این مدت شاهد کاهش ۲۶ درصدی در جرایم خشن، کاهش ۵۶ درصدی در سرقت مسلحانه، کاهش۲۲ درصدی در سرقت اتومبیل و کاهش ۱۹ درصدی در قتل نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده‌ایم

امان الهی ۳۵ درصد از سرقت‌ها را مربوط به سرقت داخل خودرو دانست.

وی هم‌چنین از کاهش هشت درصدی سرقت‌ها در ۱۵ روز سپری شده از مرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه خبرداد و افزود: دراین زمینه شاهد کاهش ۲۶ درصدی در سرقت اتومبیل، کاهش ۱۸ درصدی در سرقت موتور، کاهش ۶ درصدی در سرقت احشام و کاهش ۱۰ درصدی در سرقت داخل خودرو بوده‌ایم.

فرمانده ناجا استان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۱ باند سارقین در استان شناسایی و دستگیر شدند که براین اساس ۹۶ نفر دستگیر و ۳۹۷ فقره انواع سرقت اعتراف و کشف شد.

امان‌الهی برخورد با اراذل و اوباش را از اولویت‌های کاری ناجا برشمرد و گفت: ۳۱۹ نفر در سال جاری تاکنون شناسایی و مورد برخورد قرار گرفته‌اند.

وی افزود: برخورد با وراد کنندگان و نصابان ماهواره نیز به صورت مستمر در دستور کار بوده و ۴ باند شناسایی و ۳۶۷۸ نفر نیز در این زمینه دستگیر شده‌اند.

فرمانده ناجا استان کرمانشاه در خصوص اقدامات ناجا در برخورد با مواد مخدر اظهارداشت: در حوزه مواد مخدر نیز ۱۷ باند شناسایی و متلاشی شده که ۲۹۳ کیلو کشفیات مواد مخدر بوده و ۱۷ قبضه سلاح نیز ضبط شده است.

وی افزود: در این راستا۱۸۸۸ نفر توزیع کنندگان و قاچاقچیان مخدر دستگیر شده که ۶۳۵ نفر از دستگیر شدگان معتادان کارتون خواب و تابلو بودند.

وی نقش رسانه‌ها را در انعکاس اخبار و واقعیات بسیار اثر گذار توصیف کرد و خواستار حفظ امانتداری از سوی رسانه‌ها شد.

امان الهی هم چنین خواستار همکاری مستمر رسانه‌ها با پلیس شد و گفت: رسانه می‌توانند در بحثآموزش اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه به ناجا کمک کنند.

امان‌الهی ایجاد فضای مثبت و به دور از یاس و ناامیدی را از موارد مورد تاکید رسانه‌ها برشمرد و گفت: باید رسانه‌ها علاوه بر انعکاس واقعیات بتوانند نکات مثبت را نیز در جامعه منعکس و به مردم القا کنند تا در مردم احساس یاس و ناامیدی و نامنی به وجود نیاید.

وی خبرنگاری را شغلی پر مخاطره دانست و گفت: هم اکنون بسیاری از جنایات و در بد‌ترین شرایط توسط خبرنگاران منعکس می‌شوند و اگر ترس از این افراد و کار آن‌ها نبود استکبار جهانی از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز