خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمانشاه:

کرمانشاه در حال اجرای بسیاری از پروژه‌های ترافیکی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۷۷

در کرمانشاه در حال اجرای بسیاری از پروژه‌های ترافیکی مثل ساختن تقاطع‌های غیر همسطح، شبکه ترافیکی هوشمند و اجرای فضای سبز و تفرجی برای همه ساکنین و کسانی که به این شهر سفر می‌کنند هستیم مثل پروژه باغ گل‌ها که در حال احداثاست.

ایلنا: اعضای کمیسون مبارزه با فساد، کمیسیون گردشگری و آثار باستانی، کمیسیون راههای آبی، کمیسیون نیرو و کمیسیون تعلیم و تربیت شورای استان بابل کشورعراق در نشستی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه خواستار استحکام روابط با کرمانشاه و اجرای پروژهای کلان شهر بابل توسط شهرداری و شرکت‌های کرمانشاهی شدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنای کرمانشاه، در این نشست، رییس شورای اسلامی شهر کرمانشاه طی سخنانی با اشاره به اینکه شهر بابل شهری با پیشینه کهن و شیعی نشین است که هرگونه کمک به پیشرفت آن به منزله کمک به توسعه و پیشرفت کشور اسلامی است، آمادگی کامل شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه را برای همکاری با اعضای شورای استان بابل اعلام و تأکیدکرد: برای حل مشکلات استان بابل از هیچ تلاشی فرو گذاری نخواهیم کرد.
خسرو زرافشانی خواستار ارسال دعوت نامه‌ای از سوی شورای شهر بابل برای اعضای شورای شهر کرمانشاه برای دیدار و بررسی مشکلات شهر بابل از نزدیک و انتخاب نوع و شیوه مناسب همکاری با مدیریت شهری این شهر شد.
در این نشست، شهردار کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه شهر کرمانشاه اکنون یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای کشور با جایگاه نهم در ایران محسوب می‌شود، یادآور شد: شهر کرمانشاه در جنگی که بین ایران و عراق اتفاق افتاد خسارات زیادی دید اما شهری که الان می‌بینید شهری برخواسته از خاکس‌تر ۸ ساله جنگ است.
پیمان قربانی گفت: کرمانشاه با داشتن یک میلیون نفر جمعیت و ۱۰ هزار هکتار مساحت، مرکز ناحیه غرب ایران است که به لحاظ سابقه تاریخی و باستانی با شهر بابل عراق تشابهات زیادی دارد.
وی با بیان اینکه شهرسازی در ایران بر اساس ضوابط و برنامه ریزی طرح جامع شهرسازی کشور صورت می‌گیرد، افزود: براساس این طرح جامع، برای هر شهروند در هر شهر، هر آنچه که برای یک زندگی خوب لازم است، پیش بینی شده است.
شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه برنامه ریزی جامع به این معنی است که بر اساس پیش بینی‌های آینده محاسبه کنیم که به اندازه جمعیتی که قرار است در یک شهر زندگی کنند، میزان فضای موردنیاز برای سکونت آنان و سایر امکانات مورد نیاز زندگی شهری به چه میزانی است، افزود: کرمانشاه یک طرح جامع دارد که در حال اجرا است و بر اساس این طرح جامع مسائل محیط زیستی بسیار حائز اهمیت است.
وی تصریح کرد: در کرمانشاه در حال اجرای بسیاری از پروژه‌های ترافیکی مثل ساختن تقاطع‌های غیر همسطح، شبکه ترافیکی هوشمند و اجرای فضای سبز و تفرجی برای همه ساکنین و کسانی که به این شهر سفر می‌کنند هستیم مثل پروژه باغ گل‌ها که در حال احداثاست.
قربانی شهر کرمانشاه را یکی از معدود شهرهای خاورمیانه دانست که به طور کامل در حال بازیافت زباله است و عنوان کرد: این توان را داریم که این تکنولوژی را به شهر بابل انتقال دهیم و اخیراً هم قرار است نخاله‌های ساختمانی را نیز بازیافت کنیم.
شهردار کرمانشاه در پاسخ درخواست شهرداران و اعضای شورای استان بابل مبنی بر دخالت و همکاری شهرداری کرمانشاه در اجرای پروژه‌های شهرک سازی در بابل گفت: به ازای هر یک نفر یک مساحتی جهت تامین تمام شرایط زندگی ایده آل در نظر گرفته می‌شود و بر اساس این سرانه نقشه جامع تهیه می‌شود و لازم است که به ما اعلام کنید پیش بینی جمعیت بابل برای ۲۵ سال آینده چه تعداد است تا در تهیه نقشه جامع این شهر و عکسبرداری و GIS با شهرداری بابل همکاری کنیم.
در این دیدار، رییس کمیسیون مبارزه با فساد شورای استان بابل عراق نیز با بیان اینکه بابل یک شهر تاریخی و قدیمی است که محل تولد و مدفن عالمان بزرگی چون ابن طاووس و علامه حلی است، گفت: مساحت استان بابل ۵۰ هزار و ۱۹۰ کیلو متر مربع است که جمعیتی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری را درخود جای داده است و ۱۳۰ مرقد و زیارتگاه دینی، یک حوزه علمیه بسیار قدیمی و بیش از ۴۶۰ اثر باستانی در این استان وجود دارد که برخی از آن‌ها جزو آثار بین اللمللی هستند.
حسن فدعم عسل با بیان اینکه اکثر مناطق این استان قابلیت کشاورزی دارند، به در دست اجرا قرار داشتن صد‌ها پروژه عمرانی در استان بابل اشاره و تصریح کرد: گفت: این استان آماده همکاری و عقد تفاهم نامه مکتوب با استان کرمانشاه است و از استان کرمانشاه برای ساخت و تکمیل این پروژه‌ها طلب کمک می‌کنیم.
رییس کمیسیون مبارزه با فساد شورای استان بابل عراق احداثکارخانه بازیافت زباله و نخاله، کمک به جمع آوری آبهای سطحی، کمک به احداثپارک‌ها و تفرج گاه‌های تفریحی، ساخت تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح، ساخت ادارات براساس سازه‌های فلزی، کمک برای تبدیل بابل به یک شهر گردشگری و کمک به تهیه نقشه شهرک جدید بابل را از جمله خواسته‌های شورای استان بابل از شهرداری و شورای شهر کرمانشاه عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز