خبرگزاری کار ایران

تجلیل از پیشکسوتان عرصه رسانه استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۸۷۹

آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه رسانه استان کرمانشاه به همت خانه مطبوعات و رسانه های استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، ابراهیم رحیمی زنگنه فرماندار کرمانشاه، امروز(23 مرداد) در این مراسم با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در آگاهی بخشی به جامعه دارند، اظهار کرد: دشمن امروزه سعی در القای یاس و ناامیدی به جامعه دارد و در این شرایط نیاز به تزریق امید به جامعه داریم که رسانه ها می توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه امیدآفرینی موتور محرک جامعه به سمت توسعه است، عنوان کرد: در این صورت می توان گفتمان توسعه و پیشرفت را در جامعه شکل داد و اصحاب رسانه می توانند طلایه دار ایجاد گفتمان پیشرفت در جامعه باشند. 

فرماندار کرمانشاه افزود: قبول داریم که مشکلات در جامعه وجود دارد، اما نباید ناامید بود و باید با انگیزه و تلاش به سمت اصلاح امور گام برداشت.

رحیمی زنگنه همچنین بر تقویت پیوند بیین مسئولین و مردم از طریق رسانه ها تاکید کرد و گفت: این امر باعث تقویت اعتماد عمومی در جامعه خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه اصحاب رسانه در کرمانشاه افراد توانمندی هستند، گفت: با ایجاد فضای همدلی و همبستگی بین اصحاب رسانه، آینده خوبی در انتظار کرمانشاه خواهد بود.

فریدون معتمدیان رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمانشاه نیز در این نشست با گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: تجلیل از پیشکسوتان حوزه رسانه کار ارزشمندی است و در آینده این برنام تداوم خواهد داشت.

علیرضا شهرستانی رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز گفت: خبرنگاران طلایه داران جهاد تبیین هستند و نقش مهمی در تنویر افکار عمومی و دمیدن روحیه امید در جامعه دارند.

وی افزود: امروز دشمن می خواهد جامعه را ناامید کند که رسانه ها می توانند با عملکرد خوب خود این نقشه دشمنان را خنثی کرده و روحیه امید را در جامعه بدمند.

وی گفت: رسانه ها نقش مهمی نیز در عملی کردن جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری دارند.

کامران سعادت از پیشکسوتان عرصه مطبوعات استان نیز با اشاره به پیشینه غنی مطبوعات استان، خواستار راه اندازی موزه مطبوعات استان شد.

سعادت افزود: آرشیو خوبی از مطبوعات استان نزد برخی فعالین این حوزه موجود است که در حال نابودی است و بهتر است مکانی تحت عنوان موزه مطبوعات راه اندازی و این سرمایه ارزشمند به آنجا منتقل شود.

وحید نیشابوری مدیرعامل خانه مطبوعات استان نیز با بیان اینکه پیشنهاد راه اندازی موزه رسانه را به شهرداری داده ایم، گفت: برای راه اندازی این موزه منتظر نظر شهرداری و شورا هستیم و چنانچه موافقت شود این موزه راه اندازی خواهد شد.

حسنعلی مهدوی از دیگر فعالین عرصه مطبوعات استان هم با تقدیر از برپایی این آیین به همت خانه مطوعات استان، گفت: در فصلی که همه از استانداری گرفته تا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی روز خبرنگار را فراموش کرده اند، این حرکت خانه مطبوعات جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه نباید دنبال تضعیف خانه مطبوعات باشیم، گفت: شاید ایراداتی وجود داشته باشد، اما تضعیف خانه مطبوعات اشتباه است.

وی از نوع رفتار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مطبوعات استان نیز به شدت انتقاد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مهمترین معظل کنونی مطبوعات استان، فضای مجازی است، گفت: امروز هر کسی با یک گوشی موبایل به فعال رسانه ای تبدیل شده و از کاه کوه می سازند و هر فرد نالایقی را بزرگ می کنند و متاسفانه خیلی از مدیران هم به آنها بها می دهند.

مهدوی با بیان اینکه چرا در این استان کسی جلوی فعالیت اینها را نمی گیرد، گفت: نباید روند صدور مجوز برای فعالین رسانه ای بگونه ای باشد که هرکسی به راحتی بتواند وارد این حوزه شود.

در این مراسم از جمعی از پیشکسوتان رسانه استان تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز