خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی مراقبتی بهزیستی کشور:

اعتبارات سازمان بهزیستی برای مددجویان نصف اعتبارات جهانی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۵۶

مجموع اعتبارات در دست سازمان بهزیستی برای مددجویان خود از جمله سالمندان، معلولان جسمی، روانی و حرکتی، زنان سرپرست خانوار و کودکان بی‌سرپرست، نصف اعتبارات جهانی است.

ایلنا: مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی مراقبتی بهزیستی کشور در کارگاه آموزشی مراقبان آموزش‌دیده در منزل که در سالن اجتماعات بهزیستی کرمانشاه برگزار شد، گفت: طرح مراقبان خانگی رویکرد مبتنی بر جامعه به افراد است.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، رامین رضایی افزود: هدف از این طرح ارائه خدمت به معلولان و سالمندانی است که در منزل کسی را ندارند که از آن‌ها مراقبت به‌عمل آورد.

به گفته رضایی، جمعیت سالمند ایران حدود شش میلیون نفر است که پیش‌بینی می‌شود تا سال‌های آتی به ۱۲ تا ۱۵ میلیون نیز برسد و این جمعیت نیازمند مراقبت و توان‌بخشی بیشتری است و هم‌اکنون ۹۸ هزار نفر در مراکز مراقبتی شبانه‌ و روزانه زیر پوشش قرار دارند.

رضایی توجه به اصل هم‌دلی و نیز انگیزه مراقبت را در این زمینه از مهم‌ترین مسائلی دانست که می‌تواند در انجام خدمت مراقبان موثر باشد و ادامه داد: اگر با همین روند پیش برویم، خواهیم توانست تعداد افراد زیر پوشش را به ۳۰۰ هزار نفر برسانیم.

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی مراقبتی بهزیستی کشور گفت: مجموع اعتبارات در دست سازمان بهزیستی برای مددجویان خود از جمله سالمندان، معلولان جسمی، روانی و حرکتی، زنان سرپرست خانوار و کودکان بی‌سرپرست، نصف اعتبارات جهانی است.

این مسئول ابراز داشت: طرح «سی. پی. آر» که قبل از طرح مراقبان در منزل ارائه شد، با همکاری وزارت بهداشت ۷۳ هزار نفر را زیر پوشش خود قرار داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز