خبرگزاری کار ایران

گزارشی از ایثارگری جوانان کردستان؛

اهدای قطرات مهربانی برای نجات جان بیماران نیازمند

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۶۱۸

طی روزهای گذشته مدیرکل انتقال خون کردستان با فراخوانی در رسانه ها، از جوانان استان خواست در این روزهای سرد سال به پایگاه انتقال خون استان مراجعه و خون خود را برای درمان نیازمندان اهدا کنند.

به گزارش ایلنا، جمعی از جوانان و دهیار روستای صلوات آباد روز پنجشنبه 14 بهمن ماه، در اقدامی خودجوش و با شعار "داوطلبانه می بخشیم" به کمک بیماران نیازمند به خون شتافتند.

جوانان روستای صلوات آباد هدف از این اقدام خود را فرهنگ‌سازی در جهت اهدای خون و کمک به افراد نیازمند عنوان کردند.

فرشید صلواتی یکی از جوانان حاضر در پایگاه انتقال خون استان با اشاره به اینکه جوانان باید فرهنگ اهدای خون را در جامعه نهادینه کنند، گفت: اهدای خون باعث تقویت رفتارهای اجتماعی و روحیه جوانان و بهبود سلامت جامعه می شود.

وی تصریح کرد: بیماران زیادی در بیمارستان ها هستند که حیات‌شان به خون ما بستگی دارد و در انتظار دریافت قطرات حیات بخش خون، لحظه شماری می کنند.

صلواتی افزود: بسیاری از ما انسان ها اعتقاد داریم که اهدای خون تنها به نفع نیازمندان است اما اهدای خون پیش از آنکه حرکتی انسان دوستانه باشد گام مهمی برای حفظ سلامتی فرد اهداکننده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم همیشه و در همه حال نسبت به موضوع اهدای خون و نجات جان بیماران نیازمند به خون به صورت مستمر مشارکت داشته باشیم .

رضوان منصوری یکی دیگر از جوانان صلوات آبادی که برای اهداء خون به پایگاه انتقال خون استان مراجعه کرده بود، تقویت حس نوع دوستی را از مهم ترین هدف خود برای حضور در این اقدام خداپسندانه ذکر کرد.

وی بیان داشت: باید همواره در فکر افراد بیمار بود، زیرا هر انسانی امکان دارد که یک روز نیاز به اهدای خون داشته باشد تا سلامتی دوباره خود را بازیابند.

منصوری افزود: امروز که ما در صحت و سلامت به سر می‌بریم بسیاری از افراد به خون نیازمند هستند و وظیفه هر مسلمانی است که همواره به هم نوع خود کمک کند.

وی در پایان یادآور شد: از مردم روستای صلوات آباد تشکر می‌کنیم که احساس مسئولیت کردند و با اهدای خون خود شکوفه های امید و آرزو را برای بیماران نیازمند هدیه دادند.

صلوات‌آباد روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سنندج در استان کردستان است و بالغ بر چهار هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز