خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

وزارت بهداشت از مضرات " پکیج " غفلت کرده است

کد خبر : ۱۹۲۱۸۰

با توجه به گسترش روزافزون استفاده از پکیج به خصوص در واحدهای مسکونی نوساز، وزارت بهداشت باید هر چه سریعتر نسبت به ارایه استانداردهای استفاده و نصب پکیج اقدام کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه وزارت بهداشت از مضرات استفاده از «پکیج» به عنوان سیستم گرمایشی در منازل غافل شده است، گفت: این موضوع باید با جدیت ازسوی وزارت بهداشت مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد و مجلس نیز آمادگی دارد همکاری لازم را انجام دهد.

به گزارش ایلنا، احمد آریایی‌نژاد درباره استفاده از پکیج به عنوان سیستم گرمایشی در آپارتمان‌ها گفت: بر اساس قانون و در راستای حفظ سلامت جامعه استفاده از این سیستم باید به گونه‌ای باشد که هوا در منازل جریان داشته باشد تا از رطوبت و اکسیژن داخل خانه کاسته نشود اما متاسفانه الان برخی دستگاههای پیکج فاقد استانداردهای لازم هستند و سلامت ساکنان واحدهای مسکونی را تهدید می‌کنند.

وی افزود: این موضوع باید در وزارت بهداشت با جدیت بررسی و مورد پیگیری قرار بگیرد و مجلس هم آمادگی دارد در این زمینه همکاری لازم را انجام دهد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سئوال که چرا تاکنون وزارت بهداشت در این مسئله ورود نکرده است، گفت: در حوزه بهداشت و درمان کشور مسایلی زیاد وجود دارد و چاره‌ای جز اولویت بندی نیست با این وجود با توجه به اهمیت این موضوع، وزارت بهداشت حتما باید پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

وی در عین حال تصریح کرد: در کنار دستگاههای متولی، رسانه‌ها نیز باید با اطلاع رسانی در مورد مضرات استفاده از این پکیج‌ها، مردم را نسبت به خطری که در کمین آنهاست، آگاه کنند.

آریایی‌نژاد با بیان اینکه وزارت بهداشت در باره استفاده از پکیج غفلت کرده است، یادآور شد: متاسفانه یا خوشبختانه وزارت بهداشت در مسایل بدیهی بهداشت و درمان و مشکلات پزشکان، بیمارستان‌ها و مردم غرق شده و این گونه مسایل مورد غفلت قرار گرفته است.

عضو کمیسیون بهدات و درمان مجلس با تاکید براینکه سلامت مردم باید در برنامه ریزی‌های وزارت بهداشت از اولویت اول برخوردار باشد، افزود: با توجه به گسترش روزافزون استفاده از پکیج به خصوص در واحدهای مسکونی نوساز، وزارت بهداشت باید هر چه سریعتر نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و در اولین قدم، نسبت به ارایه استانداردهای استفاده و نصب پکیج اقدام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز