خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان:

هیچ بیماری در سنندج وجوه غیرمتعارف پرداخت نمی‌کند/بی نیازی از اعزام بیماران به خارج از استان

مدیر درمان تامین‌اجتماعی‌کردستان با اذعان به اینکه یکی از گام‌های اصلی تحول سلامت پیشگیری از اخذ وجوه غیرمتعارف بود، اظهار داشت: در بیمارستان ما هیچ بیماری تحت هیچ شرایطی مورد اخاذی و پرداخت های غیرمتعارف قرار نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کردستان، دکتر فولادی که به مناسبت روز خبرنگار، پس از بازدید از بیمارستان در جمع اصحاب رسانه استان حاضر شد با اشاره به اینکه امروزه صنعت توریسم یکی از پول سازترین و پردرآمدترین صنایع دنیا محسوب می شود، خاطرنشان کرد: با توسعه این صنعت بحث توریسم درمانی به عنوان یکی از شاخه های آن از نظر درآمدزایی و ارزآوری مطرح شد.

فولادی با ابراز خرسندی از اینکه بیمارستان تامین اجتماعی سنندج یکی از ۱۰ بیمارستان تامین اجتماعی کشور در زمینه شرایط لازم برای توریسم درمانی است، افزود: ما می‌توانیم از هر جای دنیا پذیرش داشته باشیم اما با توجه به اشتراکات فرهنگی، عراق و بویژه اقلیم کردستان می‌تواند بهترین هدف برای ما باشد.

وی تعرفه پذیرش در توریسم درمانی را براساس تعرفه های بین المللی اعلام کرد و ادامه داد: این امر سبب می‌شود عمده درآمد حاصل از آن به بیمارستان تعلق می گیرد و از طرفی توریسم درمانی برندی برای بیمارستان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بحث هتلینگ بیشتر با حوزه خدمات در بیمارستان در ارتباط است افزود: با توجه به اینکه هتلینگ کاری تخصصی بوده و ادبیات خاصی دارد، با کمک مدیر هتلینگ هتل شادی سنندج چندین دوره آموزشی برای نیروهای خدماتی بیمارستان برگزار شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان در ادامه این نشست با اذعان به اینکه حوزه سلامت حوزه ایست که ما در آن بی حد و حصر هزینه می کنیم، اظهار داشت: در بیش از ۸۰ درصد از سیتی اسکن ها و MRIها که اغلب به درخواست بیماران انجام می‌شود جواب نرمال است و بسیاری از بیماران نیز تجویز اقلام دارویی مختلف را می پسندند که اینها نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی همچنین از رواج عمل‌های زیبایی با عنوان بلای جان خانواده‌ها نام برد و یادآور شد: این عمل‌ها علاوه بر از بین بردن منابع مالی خطرات جانی زیادی نیز در پی دارد که در کردستان نیز چند مورد نقص عضو گزارش شده است.

فولادی در پاسخ به سئوالی در خصوص اخذ زیرمیزی از بیماران اعلام کرد: یکی از گام های مهم در طرح تحول سلامت مبارزه با دریافت وجوه نامتعارف بود که با قاطعیت می‌گویم در بیمارستان ما هیچ بیماری تحت هیچ شرایطی مورد اخاذی قرار نمی گیرد.

وی در ادامه به افزایش تعداد متخصصین و جراحان در بیمارستان اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف ما بی‌نیاز کردن بیمه شدگان از اعزام به خارج از استان است که در این راه تامین اجتماعی در برخی حوزه‌ها مانند تعویض مفصل که برای بیمارستان بسیار هزینه بردار است ورود کرده.

فولادی همچنین ضمن اعلام آمار زایمان ها در بیمارستان تامین اجتماعی سنندج گفت: تنها ۲۸ درصد از آن سزارین بوده و هیچ مرگ مادر بارداری نیز نداشتیم که این امر موجب شد رتبه دوم کشوری را کسب کنیم.

کد خبر : ۳۹۹۲۱۳