خبرگزاری کار ایران

عنایتی خبر داد:

اجرای آزمون‌های سه‌گانه مشاوره‌ای در دبیرستان‌های کاشان

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۴۵۶

رییس مرکز مشاوره مدیریت آموزش و پرورش کاشان از اجرای آزمون‌های"سه‌گانه مشاوره‌ای"با حضور 4 هزار و یک‌صد دانش آموز پایه نهم در 90 دبیرستان این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از کاشان، حسین عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: آزمون‌های سه‌گانه مشاوره‌ای با هدف شناخت دانش‌آموزان از توانایی‌های خود برای برنامه‌ریزی‌های شغلی و تحصیلی و ارایه خدمات مشاوره‌ای و تربیتی به منظور افزایش سلامت جسمی وروانی آنها انجام می‌شود.

وی گفت: آزمون‌های سه‌گانه مشاوره‌ای، شامل مجموعه سوال‌هایی است که استعداد تحصیلی، رغبت و سلامت روان دانش‌آموزان را سنجیده و نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آن در شناسنامه تحصیلی آنها ثبت می‌شود.

رییس مرکز مشاوره مدیریت آموزش و پرورش کاشان اظهار داشت:  با تغییر نظام آموزشی، در سال‌جاری، هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در پایه نهم متوسطه اول انجام خواهد شد و لازم است مشاوران مدارس به منظور ارایه خدمات مطلوب مشاوره و اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی و غربالگری دانش‌آموزان توجه جدی به این آزمون‌ها داشته باشند.

به گفته وی، اجرای آزمون‌های مشاوره‌ای دانش‌آموزان در بافت مدرسه و ترسیم نیم‌رخ روانی رفتاری آنها، می‌تواند در اثربخشی فعالیت‌های پیشگیرانه سطح اول و دوم و ارایه خدمات مشورتی در مدرسه موثر واقع شود.

عنایتی تصریح کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، فقط یک انتخاب رشته نیست و پیامد آن توزیع مناسب نیروی انسانی در آینده کشور است که اگر اشتباه صورت گیرد، جبران آن هزینه‌های بالایی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز