خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران:

فعالیت 120 مدرسه دارای کمتر از 10 دانش آموز در سطح استان

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۳۹۵

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت:64 مدرسه زیر چهار دانش آموز و هشت مدرسه با یک دانش آموز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسمی از فعالیت یکصد و20 مدرسه دارای کمتر از 10 دانش آموز در استان خبر داد و عنوان کرد: همچنین 64 مدرسه زیر چهار دانش آموز و هشت مدرسه با یک دانش آموز دارد.
 
سید علی قاسمی در دیدار مسئولان آموزش و پرورش با آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش مازندران از 506 هزار 405 دانش آموز برخوردار است، اظهار داشت:از این تعداد دانش آموز 348 هزار و 733 دانش آموزدر مناطق شهری و 157 هزار و 672 دانش آموز در مناطق روستایی تحصیل می کنند.
 
وی ، افزود: از تعاد کل دانش آموزان 253 هزار و 579 نفر در مدارس ابتدایی و 210 هزار و 637 دانش آموز در مدارس متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل هستند.
 
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه 48 هزار و 594 دانش آموز در رشته فنی و 17 هزار و 401 دانش آموز در رشته  کارو دانش تحصیل می کنند، افزود: تعاد دو هزار و781 دانش آموز در مدارس استثنایی استان مشغول به تحصیل هستند.
 
قاسمی ، گفت: از کل دانش آموزان استان 22 هزار و 959 دانش آموز در مقطع پیش دبستانی و 16 هزار و 456 دانش آموز در مدارس بزرگسالان تحصیل می کنند.
 
وی با اشاره به وجود 23 هزار و 153 کلاس درس در سطح استان، افزود: 17 هزار و 435 کلاس در مدارس دولتی  و 5 هزار و 618 دارس غیر دولتی دانش آموزان در آن تحصیل می کنند.
 
قاسمی در ادامه به موفقیت های دانش آموزان مازندرانی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت:بیش از 60 درصد از موفقیت دانش آموزان در سطح کشور در این دولت کسب شده است.
 
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه 14 درصد از دانش آموزان مازندرانی سال گذشته در مدارس غیر دولتی تحصیل می کردند، گفت:امسال با توجه به اهمیت مشارکت ، 19 درصد از دانش آموزان در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند.
 
قاسمی به موفقیت های دانش آموزان مازندرانی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: صد در صد این دانش آموزان که به المپیاد راه یافتند  به مدال های طلا و نقره دست پیدا کردند.
 
وی با بیان اینکه 20 درصد از مدارس استان توسط خیرین احداث شده است، ابراز داشت: 3 هزار و 600 کلاس درس مدارس سطح استان توسط خیرین ساخته شد.
 
قاسمی از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در اردیبهشت ماه سال آتی خبر داد و گفت: دانش آموزان مازندران دو سال متوالی در حوزه ورزش مقام نخست را از آن خود کردند.
 
وی به اهمیت آموزش بر اساس پژوهش محوری اشاره  و آنرا در بالندگی و رشد مدارس اثر گذار خواند و افزود: سال گذشته 11 مدرسه پژوهش محور بودند و در حال حاضر این تعداد به 98 مدرسه در سطح استان ارتقاء یافت .
 
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران بااشاره به اینکه سال گذشته 18 هزار دانش آموز مازندرانی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند، گفت: امسال بیش از 7 هزار دانش آموز به این اردوها اعزام شدند که تا پایان دهم اسفندماه جاری، ده هزار دانش آموز دیگر نیز اعزام خواهند شد.
 
قاسمی  با بیان اینکه امسال دو میلیون و 600 هزار نفر ساعت از معلمان استان آموزش ضمن خدمت را گذراندند، از برگزاری آزمون آشنایی با سیره امام خمینی(ره) ویژه فرهنگیان استان همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.
 
 وی از فعالیت یکصد و20 مدرسه دارای کمتر از 10 دانش آموز در استان خبر داد و عنوان کرد: همچنین 64 مدرسه زیر چهار دانش آموز و هشت مدرسه با یک دانش آموز دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز