خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران:

باید کارهای بیهوده را حذف کنیم / اساس تعلیم و تربیت بر پرورش روحیه تفکر نقادانه است

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۵۳۳

اگر توسعه و تحولی قرار است شکل گیرد منشا آن مدرسه است و باید بپذیریم با دید باز دانش آموز مدرسه را تعریف کنیم.

اسفندیار نظری در جمع مدیران مجتمع ها، معاونین مدارس و سرگروه های آموزشی منطقه چمستان با اشاره به رتبه ایران در طرح های تیمز و مقایسه آن با سایر کشورها، بیان داشت: ما افتخارات و اندیشه های بزرگان ایران را به یاد نمی آوریم و امروز همه چیز می خواهیم.

به گزارش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، وی افزود: باید کارهای بیهوده را حذف کنیم و بگوییم اگر توسعه و تحولی قرار است شکل گیرد منشا آن مدرسه است و باید بپذیریم با دید باز دانش آموز مدرسه را تعریف کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان این که اساس متوسطه اول و دوم، دوره ابتدایی است اظهار داشت: ما باید در زمینه توسعه مدارس متوازن باشیم، محیطی صمیمی برای کارکنان ایجاد کنیم زیرا اساس تعلیم و تربیت بر پرورش روحیه تفکر نقادانه است.

نظری با اشاره به چالش های موجود بیان داشت: مهم ترین چالش ما این است که معلم را به عنوان پایه تحول بنیادین ارج ندادیم و منزلت و جایگاه و احترام به معلم را ندیدیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وظایف عمومی و تخصصی مدیران بیان داشت: در هدایت و رهبری اولین مرتبه ایجاد ارتباط است و آخرین، ایجاد انگیزه است.

وی تصریح کرد: تسهیل جریان رشد و آموزش دانش آموزان مهمترین برنامه یک مدیر باید باشد و برنامه ریزی آموزشی باید از گذشته به حال و از حال به آینده باشد.

وی تاکید نمود: مدیر موفق کسی است که قبل از اجرای برنامه ها فکر کند و زمینه تغییر را ایجاد کند و تغییرات را به دلیل ترس متوقف نکند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز