خبرگزاری کار ایران

مدیر دبستان استثنایی شهید معارفی کاشان:

دانش آموزان کم توان ذهنی کاشان و مادران‌شان جشنواره غذا برپا کردند

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۴۰۷

دانش آموزان کم توان ذهنی این واحد آموزشی به همراه مادران خود، جشنواره غذاهای بومی و محلی برپا کردند.

مدیر دبستان استثنایی شهید معارفی کاشان گفت: دانش آموزان کم توان ذهنی این واحد آموزشی به همراه مادران خود جشنواره غذاهای بومی و محلی برپا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، " حسین سعیدی مهر " در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی خانواده ها با انواع تغذیه سالم و تاثیر آن بر سلامتی فرزندان به وی‍ژه کودکان معلول و اطلاع رسانی این موضوع است.

وی اظهار داشت: بنا به تحقیقات علمی، رشد مغزی در ۳ ماهه آخر بارداری و ۶ ماه بعد از تولد صورت می‌گیرد که سوءتغذیه مادر در این دوران می‌تواند باعثعقب‌ماندگی ذهنی کودک شود و کمبود عناصری مثل ید و کم کاری تیروئید می‌تواند تاخیر در رشد عضلانی استخوانی و یا کری و لالی شود.

وی تصریح کرد: معلولان ذهنی به علت مشکلات خوردن غذا و تداخل غذا و دارو و همچنین تغییرات در الگوی رشد و یا وجود اختلالات متابولیکی در معرض کمبودهای تغذیه ای قرار دارند و خانواده های آنها باید از این اطلاعات و انتخاب غذای مناسب اگاهی داشته باشند.

سعیدی مهر گفت: با توجه به تاثیر مثبت تغذیه بر سلامت معلولان، این جشنواره برای اولین بار با همکاری انجمن خیریه نور امید برگزار شده است.

مدیر عامل انجمن خیریه نور امید کاشان گفت: افراد جامعه نسبت به کودکان معلول و رفتار با آنها اطلاعات لازم را ندارند و تشکیل انجمن های مردم نهاد با مشارکت افراد و گروههای مختلف می تواند یک عنصر موثر در آگاهی بخشیدن به شهروندان باشد.

" فخری سادات هاشم موحد " افزود: برگزاری برنامه ها و جلسه های هم اندیشی با مشارکت خانواده دانش آموزان معلول, کارکردی دوسویه در جهت کمک به خانوادها و همچنین شیوه پرورش فرزندان آنها دارد.

به گفته وی، انجمن خیریه نورامید با هدف اطلاع رسانی به شهروندان برای تولد فرزند سالم، شناسایی و کمک به تحصیل و اشتغال دانش آموزان کم توان ذهنی تشکیل شده است و تاکنون ۵۰ توان یاب علاوه بر دانش آموزان را تحت پوشش دارد.

وی اظهار داشت: هرچند که فرد معلول با دیگران تفاوت دارد، ولی تکیه بر این ناتوانی، نه تنها کمکی به وی نمی کند، بلکه بر مشکلات او نیز خواهد افزود بنابراین خانواده آنها باید بپذیرند که آنچه یک معلول نیاز دارد، پذیرفتن و باور کردن توانایی های اوست.

وی تصریح کرد: معلولان مشکلاتی دارند که مانع انجام برخی از فعالیت های آنها می شود، اما اکثر آنها می توانند پس از آموزش لازم، بسیاری از فعالیت های عادی زندگی را با اندکی تفاوت یا آهسته تر از دیگران انجام دهند.

هاشم موحد افزود: امیدواریم بتوانیم با مشارکت خانواده دانش آموزان معلول و همچنین جلب مشارکت سایر افراد نیکوکار جامعه، در کنار آموزش و پرورش، زمینه حضور موثر معلولان را فراهم کنیم و فرهنگ تکریم آنها را تبیین و ترویج کنیم.

یک صد دانش آموز کم توان ذهنی در دبستان شهید معارفی کاشان مشغول تحصیل هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز