خبرگزاری کار ایران

پزشک طب سنتی - اسلامی:

حدود ۷۵ درصد جامعه عمومی دچار کبد چرب هستند

کد خبر : ۱۸۱۳۸۷

پزشک طب سنتی - اسلامی شهرستان کاشان گفت: حدود ۷۵ درصد جامعه عمومی دچار کبد چرب هستند.

پزشک طب سنتی - اسلامی شهرستان کاشان گفت: حدود ۷۵ درصد جامعه عمومی دچار کبد چرب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان میر سید محمد مواظب در همایش " فرهنگ و آداب روزه داری " و " جشنواره غذاهای سالم، ۳۰ سحر ۳۰ افطار " از برنامه های جشنواره " نسیم اجابت " در خانه تاریخی طباطبایی اظهار داشت: بیماران کبد چرب گرید یک تا سه را شامل می شوند که عمدتا گرید یک هستند.

وی، تغذیه نامناسب، غذاهای پرچرب، بدخوراکی، تند خوردن، برنامه غذایی کم پروتئین و نامنظم غذا خوردن را از جمله راه های آسیب به کبد برشمرد و گفت: مواد افزودنی به غذا، عدم تحرک، مصرف نوشیدنی های الکلی و داروها، مضرات چای سیاه، سیگار و کافئین نیز از دیگر موارد آسیب به کبد است.

به گفته وی، غذا در طب سنتی بایستی ۶۵ بار جویده شود تا کاملا هضم و جذب بدن شود.

این متخصص طب سنتی در کاشان، سیر، انواع کلم ها، آب لیمو تورش تازه، میوه هی غنی از آنتی اکسیدان، زغال اخته، آلو، کشمش، شاتوت، طالبی، تمشک، پرتقال، گریپ فروت، سیب، گلابی، توت فرنگی و گیاه اختصاصی تصفیه کننده کبد به نام آرتیشو را از هفت ماده غذایی مفید برای سلامت کبد نام برد.

مواظب، ضمن تاکید بر اینکه مصرف بی رویه استامینوفن برای کبد مضر است اذعان داشت: از مصرف نوشابه های گازدار و مواد لبنی پرچرب، پنیر و خامه نیز بایستی اجتناب کرد.

وی، تعادل و حفظ بدن، فاکتورهای انعقادی، تنظیم کواد مغذی، تبدیل آمونیاک به اوره، فعل و انفعالات هورمونی و تولید حرارت بدن را از وظایف کبد ذکر کرد.

به گفته وی، کبد بعد از مغز و قلب به عنوان یکی از اعضای رئیسه بدن و مسئول بیش از۵۰۰ نوع عملکرد در بدن است.

این پزشک طب سنتی، استفاده از آب سبزیجات، افزایش مقدار مصرف سبزی ها و استفاده از محصولات سویا، شیر و پنیر سویا را به شهروندان توصیه کرد و گفت: با مصرف صحیح و درست می توان برای جبران کاهش کلسیم در بدن تلاش کرد.

سخنرانی آقایان حیدری و مواظب، برپایی سفره های رنگین غذا با کاربرد صحیح درست کردن غذا ویژه ماه مبارک در راستای معرفی غذاهای سالم توسط گروه سفیران سلامت همراه با غذاهای سالم، تغذیه سالم از جمله برنامه های این جشنواره بود.

گفتنی است: همایش " فرهنگ و آداب روزه داری "، " جشنواره غذاهای سالم، ۳۰ سحر ۳۰ افطار " با عنوان جشنواره " نسیم اجابت " با همکاری مرکز طب سنتی کاشان با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری، مسئولین ادارات و پرسنل شهرداری کاشان در خانه تاریخی طباطبایی ها برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز