خبرگزاری کار ایران

کارشناس مسئول تعاون مدیریت آموزش و پرورش کاشان:

یک درصد از فرهنگیان کاشان از بیماری‌های صعب‌العلاج رنج می‌برند

کد خبر : ۱۱۹۴۹۵

کار‌شناس مسوول تعاون مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: بیش از یک درصد فرهنگیان این شهرستان از بیماری‌های صعب العلاج رنج می‌برند.

ایلنا: کار‌شناس مسوول تعاون مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: بیش از یک درصد فرهنگیان این شهرستان از بیماری‌های صعب العلاج رنج می‌برند.

«حسن روستا» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این خبر افزود: از مجموع سه هزار و هشتصد نیروی شاغل در آموزش و پرورش کاشان، ۴۲نفر از آن‌ها مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج شناسایی شده‌اند که این رقم می‌تواند بیشتر از این تعداد باشد.

به گفته وی، یکی از عوامل ایجاد بیماری‌های صعب العلاج، شرایط استرس و اضطراب است و شغل معلمی یکی از مشاغل پراسترس است که باید در طبقه بندی مشاغل مورد توجه برنامه ریزان وزرات آموزش و پرورش قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: با وجود آنکه در بعضی مشاغل، امتیازاتی مثل بازنشستگی پیش از موعد با سنوات کامل برای بیماران پیش بینی شده است اما فرهنگیان از چنین امکاناتی بی‌بهره مانده‌اند.

وی با اشاره به هزینه‌های درمان بیماری‌های صعب العلاج تاکید کرد: برخی بیماران برای یک قلم دارو هر هفته سه میلیون و ششصد هزار ریال هزینه پرداخت می‌کنند، که هیچ تناسبی با حقوق فرهنگیان ندارد.

کار‌شناس مسوول تعاون مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: برخی از همکاران با وجود بیماری‌های قلبی و حتی جراحی آن، برای تامین هزینه‌های زندگی و درمان خود مجبور به تدریس در کلاس هستند که تهدید زندگی آن‌ها را به دنبال دارد.

روستا با اشاره به خدمات بیمه طلایی افزود: سال تحصیلی گذشته بیش از ۶ هزار پرونده هزینه‌های پزشکی بیمه طلایی در آموزش و پرورش کاشان تشکیل و پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: برخی بیماری‌ها مثل دیابت، از جمله بیماری‌های شایع در گروه فرهنگیان است ولی در پوشش خدمات بیمه نیست و علاوه بر بیماری، رنج زندگی را بر خانواده فرهنگیان تحمیل کرده است.

به گفته وی، بیماری‌های صعب‌العلاج به بیماری‌هایی گفته می‌شود که به‌صورت دائم یا برای مدت طولانی نیاز به درمان و دارو دارد که تالاسمی‌، هموفیلی، دیالیز و پیوند کلیه، ‌ام اس، سرطان، دیابت، عمل قلب باز ستون فقرات از جمله بیماری‌های صعب العلاج به شمار می‌روند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز