خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

پرستاران بر پرداخت مطالبات خود تاکید می‌کنند/ قانون حمایت از پرستاری را اجرا کنید

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۷۰۰

در سراسر جهان برای پرستاران بخش کرونایی حق مراقبت از بیمار را قایل شده‌اند این روند با وجود ابلاغ وزرات بهداشت در کشور ما هنوز عملی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای مختلف جامعه پرستاری خواستار رسیدگی بیشتر دولت به وضعیت پرستاران در شرایط سخت کرونایی و نیز اوضاع نامناسب اقتصادی فعلی شدند.

در این خصوص آرمین زارعیان (رئیس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری) می‌گوید: در سراسر جهان برای پرستاران بخش کرونایی حق مراقبت از بیمار را قایل شده‌اند اما در کشور ما با وجود ابلاغ وزرات بهداشت، این موضوع هنوز عملی نشده است. همچنین بخشنامه شهید راه خدمت، فقط مشمول بیمارستان‌های دولتی می‌شود.

محمد شکیبافر (نماینده خانه پرستار و نایب رئیس نظام پرستاری) در خصوص مطالبات پرستاران می‌گوید: متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی مطالبات پرستاران را از قبل از ویروس کرونا پرداخت نکرده است. او می‌افزاید: همچنین اضافه‌کاری و کارانه پرستاران که وزیر بهداشت قول پرداخت آن را داده بود، هنوز پرداخت نشده است.

با گذشت شش ماه از وقوع بیماری کرونا، پرستاران و نمایندگان آنها بارها خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی و معیشتی خود شده‌اند. با این حال طبق گفته نمایندگان پرستاران، به رغم وعده‌های مسئولین، هنوز تغییر محسوسی در وضعیت شغلی و نیز پرداخت مطالبات آنها، رخ نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز