خبرگزاری کار ایران

اعتراض معلولان به عدم پرداخت کامل بودجه/ بودجه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت کامل پرداخت شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۷۵۳

معلولان خواستار پرداخت کامل بودجه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از معلولان از ساعت ۹ صبح امروز (10 اسفند) با حضور در مقابل سازمان برنامه و بودجه، به عدم پرداخت کامل بودجه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اعتراض کردند. 

 این اعتراض به منظور دیدار و گفتگو با محمدباقر نوبخت برگزار شد.  

معلولان حاضر در این گردهمایی، پلاکاردهایی با مضامینی مانند مطالبه درمان رایگان، فرصت‌های برابر، معیشت شایسته، زندگی مستقل، بیمه‌های تکمیلی، تحصیل رایگان در دست داشتند. 

چندی پیش ۸۹ میلیارد تومان دیگر از بودجه قانون معلولان پرداخت و همین مقدار هم برای اسفندماه ابلاغ شد. با این حال مشخص نیست تکلیف ۵۳۳ میلیارد دیگر از بودجه قانون معلولان چه خواهد شد.

محمدباقر نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه) در دیدار با تجع‌کنندگان در روز ۱۶ آذر وعده داده بود که کل بودجه مربوط به اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت تا پایان سال پرداخت شود.

با ابلاغ ۱۷۸ میلیارد تومان دیگر از بودجه معوقه قانون معلولان، مجموع پرداختی‌ها و ابلاغیه اسفندماه به حدود ۷۱۲ میلیارد تومان خواهد رسید و در نهایت بودجه معوقه چهار ماه حدودا به مبلغ ۳۵۵ میلیارد تومان باقی خواهد ماند. بودجه قانون معلولان در سال ۹۸ مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد تومان است و پس از کسر ۳٪ بابت قانون استقاده متوازن، ۱۰۶۷ میلیارد تومان آن قابل پرداخت می‌باشد که هر ماه باید حدود ۸۹ میلیارد تومان پرداخت می‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز